Gå til innhold

Til dere med gutter; Krangler de mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes guttene mine på 2 og 4 krangler konstant. Er ikke vant til dette selv da jeg hadde søstre, men det er bråk omtrent hele tiden.

Lurer på om dette er vanlig for gutter, eller om det er mine det er noe spesielt med?

De skal ha de samme tingene hele tiden og den store er ikke bedre enn den lille.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er ganske vanlig med søsken. Jeg har gutt og jente, og det er ikke den ting de ikke krangler om. Hvem som skal åpne kjøleskapet, hvilken vei melkekartongen skal stå på bordet, hvem som skal ha hvilken brødskive, hvem som skal sitte hvor i sofaen, hvem som skal sitte med hvilken pute, hvem som skal kle seg inntil skittentøyskurven, hvem som skal slippe inn hunden (og begge vil!), hvem som skal lukke døra på ovenen, og hvem som skal skru ned trekken... U name it!

jenta er 4, og gutten er 6,5...

Skrevet

Mine gutter er 3 og 5år. Det er først nå med mye innetid i vinterkulden at det har begynt med krangling. Ser også at 5åringen min begynner å bli litt "voksen" for 3-åringen. De har også begynt med en voldsom lekeslåssing som alltid ender med gråt. Jeg håper det bare er en periode de er inne i. For frem til nå har de vært bestekompiser.

Naboen min har gutter på alder med dine - og de har alltid kranglet.

Så tror det er forskjeller i hvert hjem.

Vi snakker mye om hvor viktig det er å være venner. De har ikke de samme vennene i gaten, men hjemme MÅ de være venner. De kan leke fint sammen også. Skal vi gjøre noe sammen som en familie går det supert, men sette de inn på samme rom i håp om at de skal leke sammen bare de to er helt mislykket.

Jeg er veldig obs på å ikke gi storebror skylden - for her er det nok minsten som er sinnataggen.

Skrevet

Å gud så deilig å høre at det ikke er bare her ;)

Har to gutter på 2 og 4 år, og alt er en kamp/konkurranse. De er hverandres beste venner og mest bitre fiender. De forsvarer hverandre ovenfor andre, men denger løs på hverandre så fort de kan. Holder på å bli sprø :(

Det er faktisk 2åringen som er værst. Eldstemann har liksom alltid fått høre at han skal være snill mot babyen, men så har plutselig babyen blitt stor og prøver å hevde seg, så nå har eldstemann fått beskjed om at han bare må sette seg i respekt. Men han er så forsiktig av seg, så han finner seg dessverre i mye fra minstemann. Men nå har de ihvertfall korte perioder hvor de også kan leke sammen. Er som regel ikke mer enn 10 minutter av gangen, men jeg begynner å se at de kan underholde hverandre LITT ihvertfall. Men det merkeligste er at uansett hvor kranglete de er på dagen, når kvelden kommer skal de ligge inntil hverandre og sove ;)

Skrevet

Du er ikke vant til krangling fordi dere var bare søstre ?

Kjønn har vel ikke så mye å si.. Jeg og min søster var slosskjemper som små =P

Skrevet

He, he har faktisk aldri sloss med mine søstre. Kanskje det er oss det er noe rart med :P

Til deg med gutter på 2 og 4- det er akkurat som å høre om mine. Her er det minsten som har overtaket

Skrevet

Vi har gutter på 19mnd og 3,5 år.

Kan ikke si at de er perlevenner hele tiden, men jeg syns det går kjempe bra, bedre enn jeg hadde forestilt meg!!

De krangler nesten aldri, de krangler heller mer med oss foreldre :P

Skrevet

Har gutt og jente (4 og 2) som krangler ganske jevnt og trutt. Men nå på vinteren tar det helt av! Hvis de ikke krangler så herjer de helt til de enten skader seg eller begynner å krangle. Redd for at de skal skade seg ordentlig en dag. Prøver jo å avlede de og sånn og avbryte herjing men dog ikke lett.

Skrevet

Mine eldste kranglet nesten kronisk når de var 2 år og 4 år, det var helt ekstremt en perode da og jeg kunne knapt la dem være alene sammen i et sekund. Var ikke fullt så ille før den alderen og når de nærmet seg 3 år og 5 år så endret det seg veldig! Ble bare bedre og bedre. Nå er d 8 år og 6 år og krangler lite og sjeldent. Litt å klart, har begge en dårlig dag kan de sloss kikkelig også, men majoriteten av tiden er de bestevenner og leker/prater masse og fint sammen. Er du like heldig som oss, så går det seg til etterhvert når minste får bedre språk og mer forståelse for samlek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...