Gå til innhold

lego eller duplo til gutt på 3år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har masse duplo allerede , men ønsker seg mer.Har kjøpt litt små lege , men han greier ikke å sette det sammen enda.

Så da må jeg vel egentlig kjøpe duplo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han ikke greier sette det sammen kan man jo fortsette med duplo. Det er enda populært både her og i barnehagen selvom han er 4,5 og klarer Lego fint :)

Skrevet

Så lenge han ikke mestrer lego godt enda, hadde jeg gått for duplo:)

De blir fort nok store de små!

Lilleknott her er 2,5 år og bygger lego bra (har endel fra mannen min var liten faktisk) men vi har bestemt at vi går for duplo litt til. Han har jo enda stor glede av duplo, så da er det ikke noe å stresse med tenker jeg;)

Skrevet

Jeg synes ikke en 3 åring burde ha Lego pga kvelningsfare. Jeg er kanskje litt vel hysterisk der, men.

Skrevet

Dette er utrolig individuelt. Her klarte verken eldstemann eller han som nå er 3,5 år å sette sammen smålego før de var godt over 3 år. Minstegutten klarer fortsatt ikke å bygge så mye, men klarer i hvertfall å sette den sammen, altså sette biter oppå hverandre. Mellomstegutten bygget derimot ganske bra med lego når han var 2 år, og som 5 åring bygget han store lego-ting helt alene etter tegninger som var beregnet for barn på 8 år +. Vesla på 15 mnd klarer faktisk også sette sammen to og to legoklosser, hun er veldig lik mellomstegutten generelt, så hun blir nok flink der. Så til en som ikke har dreis på lego, som to av våres, så hdde jeg holdt meg til duplo enda en stund. Det kommer tidsnok at de blir klar for lego og vil ha alt mulig der ;-)

Skrevet

da blir det duplo...

Gå på biit.no masse billig lego

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...