Gjest Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Hvilken termin regner dere ut i fra? Hva bli mest rett? Iflg. menstermin blir det julibarn, men iflg. UL skal det bli ett junibarn... Skiller 4-5 dager... Var tidlig UL i uke 10 jeg fikk estimert UL termin da..
Kjærlighet <3 Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 det er den terminen de setter på ordinær ultralyd en skal forholde seg til. frem til da forholder jeg meg til mens termin :-)
Gjest Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Oki.. så e tidlig UL er mer "usikker" enn den ordinære? I forhold til termin? Tok hodemål osv. på den første UL...
Pink Penguin Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Mens-termin og UL-termin er den samme dato for meg :-P
Lemonia Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Det er jo umulig å vite hva som er mest "riktig". Det er ikke slik at den terminen man føder nærmest var den riktige. Å føde til termin er definert som å føde innen to uker før og to uker etter termindato, og de aller aller fleste babyer kommer da. Det er UL-termin som følges på sykehuset, så det er like greit å gå ut fra den. Det er jo heller ikke så mange dager om å gjøre.
3+et lite nurk Skrevet 30. november 2010 #6 Skrevet 30. november 2010 Egentlig er ul i uke 12 best til å sette termin, men siden vi i Norge har ordinær ul i uke 17-19 er det denne som gjelder når man skal regne ut permisjon osv. Frem til ord ul er det mens termin.
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 30. november 2010 #7 Skrevet 30. november 2010 På nr.1 var ordinær UL-termin i slutten av november, noe jeg visste var feil! Mens-termin var 13.oktober, og etter å ha krevd ny UL, ble UL-terminen korrigert til 23.oktober. Hun ble født 23.oktober, men var tydelig på overtid! ;o) På nr.2 var UL-terminen 7.mai. Min termin var 5.mai. Hun ble født 3.mai. Nå på nr.3 er min termin 19.juli, og har enda ikke vært på UL... Blir spennende å se hva det blir! )
flashdancepants Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Min menstermin var 20. mai, UL-termin var 16., fødte den 13. (Spent på denne gangen, ble satt en uke fram fra 4. januar til 28. desember.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå