Gå til innhold

UL termin eller mens-termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken termin regner dere ut i fra? Hva bli mest rett? Iflg. menstermin blir det julibarn, men iflg. UL skal det bli ett junibarn... Skiller 4-5 dager... Var tidlig UL i uke 10 jeg fikk estimert UL termin da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er den terminen de setter på ordinær ultralyd en skal forholde seg til. frem til da forholder jeg meg til mens termin :-)

Skrevet

Oki.. så e tidlig UL er mer "usikker" enn den ordinære? I forhold til termin? Tok hodemål osv. på den første UL...

Skrevet

Mens-termin og UL-termin er den samme dato for meg :-P

Skrevet

Det er jo umulig å vite hva som er mest "riktig". Det er ikke slik at den terminen man føder nærmest var den riktige. Å føde til termin er definert som å føde innen to uker før og to uker etter termindato, og de aller aller fleste babyer kommer da.

Det er UL-termin som følges på sykehuset, så det er like greit å gå ut fra den. Det er jo heller ikke så mange dager om å gjøre.

Skrevet

Egentlig er ul i uke 12 best til å sette termin, men siden vi i Norge har ordinær ul i uke 17-19 er det denne som gjelder når man skal regne ut permisjon osv. Frem til ord ul er det mens termin.

Skrevet

På nr.1 var ordinær UL-termin i slutten av november, noe jeg visste var feil! Mens-termin var 13.oktober, og etter å ha krevd ny UL, ble UL-terminen korrigert til 23.oktober. Hun ble født 23.oktober, men var tydelig på overtid! ;o)

På nr.2 var UL-terminen 7.mai. Min termin var 5.mai. Hun ble født 3.mai.

Nå på nr.3 er min termin 19.juli, og har enda ikke vært på UL... Blir spennende å se hva det blir! :o)

Skrevet

Min menstermin var 20. mai, UL-termin var 16., fødte den 13. :)

(Spent på denne gangen, ble satt en uke fram fra 4. januar til 28. desember.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...