Gå til innhold

Hvordan går jeg fram,ang huslån??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner det er på tide å prøve å få mitt eget,men lurer på hvordan jeg går fram:p

Har pr. i dag en inntekt på ca 260 000,-Og vil til neste år(våren) stige til ca 310 000,-Og vil året etter stige ca 10 000,-mer..

Og da vil jeg gjerne prøve å kunne kjøpe mitt eget krypinn til meg og datteren:)

Men vil det være mulig med den inntekten?Jeg må jo i tillegg til lånet,ta høyde for husleie..

Jeg kan jo søke husbanken?Hvor finner jeg evt informasjon om det?

Og er det andre ting jeg bør tenke på,undersøke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husleie??? Hva er vitsen med å KJØPE om du i tillegg skal betale husleie? Da blir du lurt etter min mening. Da er det jo ikke ditt eget...

Skrevet

Det eneste jeg evt kommer til å få lån til,er leilighet i borettslag,og da er det husleie med..Så i realiteten blir det faktisk dyrere:-/

Skrevet

Da hadde jeg heller spart slik at jeg hadde nok egenkapital til et skikkelig hus istedet for å betale på andre sitt. Borettslagsleiligheter øker ikke så veldig mye i verdi heller, så det er veldig stor sjanse for at du akkurat går i balanse med mindre det skjer noe drastisk med boligprisene genrelt fremover.

Skrevet

Noen kommuner har egne billige førstehjelpslån - sjekk din kommunes nettside. Borettslag har ikke alltid dyr husleie - noen er faktisk inkludert varme inn i husleien - og hvem vil vel ikke ha det i disse dager.

Du kan låne 80% av hva en leilighet vil koste. 20% må du ha i egenkapital. Om du har kausjonist vil du få mer. Men selvfølgelig må lånebeløpet ditt være realistisk. Du kan ikke låne mer enn du kan betale.

Sjekk med flere banker. Det er store forskjeller. Vi fant banker med 600 000kr i forskjell.

Skrevet

Husk også at du får låne 2,5 ganger inntekten din, max 3 ganger inntekten. Jeg har akkurat fått lån, og dette er de strenge på, i tillegg til krav om egenkapital.

Skrevet

Man kan låne mer enn 3 ganger inntekten jo.... kommer an på

Skrevet

ehm, ja, men man får jo ikke 2 mill i lån om man har 300 000 i inntekt liksom.. ekke no vits å kverulere på alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...