shewolf Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Er 26 uker gravid og har fått et lite "problem" Når jeg nyser så hender det at jeg tisser på meg, rett og slett. Heldigvis bare skjedd hjemme foreløpig, men har jo et stykke igjen og er såå redd for at det skal skje ute. Det kommer om regel ikke mye for jeg er jo rett så ofte på do, men alikevel! Og en ting til. Noen fler som har følt de tisser ut feil hull?? Hos meg kjennes det som om jeg må tisse ut av urinrøret, men at det kommer fra vagina, og da må jeg gjerne på do 2-5 ganger rett etter hverandre, tissetrangen går ikke bort før jeg da har fått tisset ut "riktig hull". Vet ikke hvordan ellers jeg skal forklare det.. Kan dette være noe galt..?
Denishil Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Hadde akkurat det samme problemet når jeg var omtrent like langt på vei som deg og tok det opp med legen, hun sa da at babyen på dette tidspunktet lå i en slik posisjon i forhold til blæra at man ofte opplevde nettopp dette problemet og at det ville gå over, noe det også gjorde =) Så du må nok kanskje belage deg på å krysse beina når du nyser og hoster i en liten tid fremover =) Lykke til videre =)
Trollmor til 2 Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Jup... Har samme problemet. Av og til tror også jeg at jeg "tisser" fra skjeden, men det er jo bare det at strålen ikke har nok trykk =P Jeg hadde en lengre periode nå for ca en måned siden hvor jeg hostet forferdelig.. Hostet mer eller mindre konstant. Natt som dag. Hadde null kontroll på blæra og måtte, tro det eller ei, (og flaut er det!) låne bleier av datteren min... Er lenge siden jeg har følt meg så uappetittelig! Har fortsatt litt problemer med lekkasjer når jeg hoster, nyser, kaster opp eller ler mye. Men nå holder det heldigvis med vanlige truseinnlegg. Det eneste rådet jeg kan gi er å knipe! Knip, knip og knip! Tren bekkenmusklaturen alt du orker. Jeg har ikke vært flink nok, men det er ingen tvil om at det hjelper. Og kryss beina når du hoster eller nyser. Og fortsett med å gå jevnlig på do =) Enkelte bivirkninger av graviditeter er mer pinlige enn andre =P
ambumamma Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Jepp.... 34 uker nå, og hvis jeg kjenner jeg må nyse må jeg virkelig "knipe" der nede ellers blir det bløtt. Ikke mye moro da det brått kan skje på cafe lissom. hehe, men jeg prøver å ofte gå på do slik at det ikke er fullt når nysen kommer Vi slipper kasnkje mensen, men det er da en del andre plager ;p
Nea og juniors mamma Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Hahaha.....nå ler jeg godt ja Godt å vite en ikke er alene. Hver gang jeg blir stram i ansiktet og iler ned på badet vet samboer at jeg har hatt et uhell. Er nå i uke 33 og det har pågått en stund allerede. Er andregangs og det sies at det er verre da, husker ikke å ha dette problemet forrige gang. Kniper på bussen, i butikkøen, i sofaen, i dusjen og ellers når jeg husker på det.....hjelper liksom ikke helt. Sukk.
Mamma`n_til_snupperuska Skrevet 4. desember 2010 #6 Skrevet 4. desember 2010 Samme problem her. I tillegg til knip, har jeg bare ett tips: Tena lady. Den minste størrelsen er faktisk mindre enn de truseinnleggene jeg brukte før det. Og så holder de faktisk på væsken, ikke sånn som truseinnlegg.... :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå