Musemor med tre søte små Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Når er det passe alder for et barn å få Nintendo DS?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 For første barnet så tenker jeg 4-5 år, og for yngre søsken ca 3-3,5 år. Dette fordi yngre søsken lærer av eldre søsken og blir også opplært til å forstå at man må være forsiktig med den og ikke kan bruke den ubegrenset. De er rett og slett mer moden for slike ting enn det eldstemann gjerne er. Er min erfaring ihvertfall :-)
Tante Blås Squaw Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Felixen min var 11 - og da hadde hun mast en stund. Dette var når DS nettopp hadde slått an her.
Zitro Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Min sønn fikk som bare 2.5 åring... men det var fordi vi lå så mye på sykehus i den perioden så vi trengte litt ny underholdning :-)
*Minnie Mus* Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 eldste fikk som 5åring, yngste som 3,5 åring tror jeg... noe rundt der... Minste må ha litt enkle spill da, men de lærer fort når de har elsre søsken...
Lilith Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Rundt 3 år, vil jeg si. Da har de som regel fingerferdigheten klar. Spilling i moderate mengder er bare bra for barn. Skaff gjerne et spill de kan lære litt av også. Pluss selvfølgelig et som er spennende og utfordrende der de må løse gåter. Anbefaler Rayman-spillene. Forstår ikke foreldre som mener at spilling ikke er bra for barna, bare det ikke tar helt av. Sønnen min har spilt PC, så Playstation og Nintendo-spill siden han var 2 år. En viss kontroll på hva de spiller må man selvfølgelig ha. Har ingen tro på at ungdom blir mer voldelige av å spille skytespill heller. Sønnen min får spille hva han vil, innenfor hans aldersgrense + et par år. Men så er han bare 7, så holder ham unna de verste spillene, så klart. Selv bruker jeg spilling som terapi, og har gjort det i mange år. Ikke noe som å skyte monstre i fillebiter når man trenger å slippe ut litt damp. Det har ikke gjort meg mer voldelig heller, tvert i mot. Og jeg har holdt på siden tenårene.
camilla^ Skrevet 1. desember 2010 #7 Skrevet 1. desember 2010 Minste kjøpte seg når hun var rundt 3år. Da hadde hun lånt de 3 største sin enstund og klart det bra.
Mandalas Skrevet 1. desember 2010 #8 Skrevet 1. desember 2010 Eldste var 5 eller 6 år, husker ikke helt. Yngste var 4,5 år. Da hadde hun mast lenge om å få en ds.
flypapir Skrevet 1. desember 2010 #9 Skrevet 1. desember 2010 Jeg ville hvertfall ventet til barnet ønsket seg det! Her fikk eldstejenta en til jul ifjor, rett før 4årsdagen. Vi tenkte at hun kom til å like det også skulle hennes to kusiner på samme alder få det (og de skulle vi feire jul med). Hun har nesten ikke brukt den noenting og finner den aldri på eget initiativ.... Og det til tross for at vi har spill som burde fenge hennes aldersgruppe (fra mario til prinsessespill og lærespill).
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. desember 2010 #10 Skrevet 1. desember 2010 Storebror skal få nå til jul, han er 5år, men lillebror på 3år får ikke, han har veldig lyst, men synes ikke at en 3åring er stor nok til å få en DS, da får han heller prøve seg på storebror sin DS å se hva han syns,så kanskje til bursdagen når han blir 4 år i april,at han kanskje kan få.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå