Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Kanskje teit å spøre her, men heller det enn å prate med henne om det. Kans tarte med at jeg var noe overvektig før jeg ble gravid, er nå i uke 29 og har gått opp 5,2 kg. Hadde egentlig gått opp 6,7 kg sist jeg var hos henne, men hadde gått ned igjen 1,5 kg. Da ble hun noe streng i stemma og sa at jeg ikke skulle gå ned i vekt mens jeg var gravid, hvertfall ikke i siste trimester. Også byttet hun samtale emne, uten noen forklaring! Hvorfor skal man ikke gå ned i vekt nå? Er ikke slik at jeg har lagt opp til å gå ned i vekt, spiser sånn jeg har gjort hele veien. Kan jo ikke styre dette selv da. Trodde vi bare skulle være glad til for at jeg spiser sunt, og ikke raser opp i vekt jeg! Da overvektige ikke skal gå opp for mye i svangerskapet?!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Kanskje hun var bekymret for at du har begynt å slanke deg?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 En skal ike slanke seg som gravid, det var nok det hun mente. Men jeg gikk selv ned 1,5 kg rundt ca uke 35-36, uten at jeg gjorde noe for det. Hadde vel bare ikke plass til like mye mat i gangen, tenker jeg Jeg også fikk spørsmål fra legen, men han slo seg til ro med min forklaring. For jeg slanket meg jo ikke i hele tatt:)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Skulle vel nevnt det i topp innlegget, men jeg fører mat logg, så jeg føler jeg har kontroll (så jeg ikke skeier ut med sjokolade, en lekkerbit jeg elsker) Kan virke som en kontroll frik på mange nå, men er ikke lett å styre unna fristelser, når man VET man ikke bør spise det, så startet med logg føring, for det ville være for flaut om JM gjentatte ganger så: mellom snacks: sjokolade. Samboeren min var med, og vi begge sa fort at jeg spiser normalt, som jeg alltid har gjort og trener litt i løpet av uka (dette sa vi før jeg gikk opp på vekta, da hun ba om å få se i logg boka mi.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Men hun spurte ikke om det en gang, hun sa bare at man ikke skulle gå ned i vekt på et slikt stadie, også byttet hun samtale. Da burde hun vel i det minste spørre meg om jeg hadde prøvd å slanke meg? :-/
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #6 Skrevet 30. november 2010 Kanskje hun bare mente det i beste mening? Er jo noen som slanker seg i graviditeten.. Og det er kanskje ikke så heldig? Men ville ikke brukt for mye krefter på å tenke på det jordmor sa..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #7 Skrevet 30. november 2010 Bare irriterende at hun ikke bare kunne forklare hva hun mente med det. Tar meg jo ikke så nær av det, da jeg vet jeg ikke slanker meg, og ikke har gått opp for mye i vekt enda. Men følte det som litt svikt, at hun ikke bare kunne forklare hva hun mente, istedenfor startet hun å snakke om farskapspapirene vi fylte ut på starten av timen.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Hun mente vel ikke så mye med det siden hun ikke snakket videre om det. 1,5 kg er jo ikke så mye om du har endel å ta av fra før. Det kan jo være noe så enkelt som at du hadde mere vann i kroppen sist.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #9 Skrevet 30. november 2010 Isj.... det skal du ikke bry deg om i det hele tatt. Det kommer kanskjed av at du har spist litt sunnere? Jeg gikk NED o,5 kg i løpet av HELE svangerskapet jeg, siste gangen. Jeg var overvektig FØR jeg ble gravid og veide da 97,5 kg. Dagen før jeg fødte, så veide jeg 97kg.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå