Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på jule gavene til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har rett og slett ikke peiling på hva som er normalt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine får for 1000 kr hver ;)

Skrevet

Vi bruker ca det samme som lenemor, kanskje litt mindre. Men hva som er normalt, vet jeg ikke. Det viktigste er at en bruker i forhold til inntekt og at en kjøper noe skikkelig syns jeg (heller 1 skikkelig ting/leke enn 5 småting).

Skrevet

Her får de alt etter som hva de trenger eller ønsker seg!

F.eks: I fjor ønsket begge seg skøyter, så da fikk de det 600kr pr unge om jeg ikke husker helt feil.

I år har de det meste og får ulltøy av olde/besteforeldre, så tror vi kjøper harry potter borg i lego til de.. Tror den koster ca 1500kr.

Et år trengte begge masse klær, så da fikk de klær til ca 1000kr hver + en liten leke!

Skrevet

De får etter hva de ønsker seg/evt trenger. Nå er de bare 2 og 6 år og har ikke så begrep på penger, men når de blir større så vil nok beløpet bli mer likt.

Skrevet

Mine får ikke ting som jeg mener vi foreldre skal kjøpe til barna våre, som en del av det å ha barn, til jul. Slik som klær, ski, skøyter (som nevnt over her), og andre ting som bager, senger, sykler osv. Dette er slike ting våre barn får når de trenger det, ikke til jul. Til jul gir jeg barna mine noe de ønsker seg " mest i hele verden". Jeg er ikke så opptatt hva det koster, men bruker ikke så og så mye penger på det bare fordi at alle skal få for akkurat den og den summen. Skal prøve så godt jeg kan til å lære opp barna mine til å skjønne at alt ikke måles i penger, og at de ikke alltid kan få samme sum hver gang.. Selv om de begynner å bli meget beviste på hva ting koster..

Julegavene mine barn får ligger som regel rundt 1000 kr, prøver og aldri gå over den summen, i den hensikt om at det ikke skal bli for dyrt med jula..

Skrevet

De får det de ønsker seg egentlig, i år blir det barbie feriehus (449,-) et digital kamera (529.-) og noe barbie utstyr, totalt ca 1500 pr barn. minste jenta får vel ting for rundt 1000-1200 hun er bare 1 år så ikke helt begrep om penger, men hun trengte virkelig noen nye leker så da ble det til at jeg kjøpte det. gikk for fisherprice leker de tåler i allefall litt å noe i play to learn serien.

Men et å så fikk de gaver for 3000 hver de fikk en slik elektrisk jeep sammen + noen små ting ved siden av.

Skrevet

Vi kjøper for 500 kroner. Ungene er bare 3 og 4 år og trenger ikke store ting enda.

• 4 uker senere...
Skrevet

I år fikk de julegave for ca 600 kr hver. Jeg er ikke opptatt av hva det koster, og MÅ ikke nødvendigvis kjøpe like dyre gaver til begge 2. Og om det passer får ungene ting vi alikevel måtte ha kjøpt. 5 åringen fikk koffert i år da den hun hadde var for liten rett og slett. 10 åringen fikk en t sjorte med favoritt fotballklubben. Ikke noe han nødvendigvis trengte, men han ble veldig glad, for han ønsket seg det, og han vet at han ikke kan få slikt til vanlig for det har vi ikke økonomi til.

Skrevet

Ligger vel også på 500-1000 alt etter økonomien som ikke har vært like god hver jul.

I år ble det dyrt, de fikk xbox 360 kinect og et spill sammen, bare det var jo ca 3500 kr. Så fikk de litt leker og slik.

Så kjøper jeg fra det ene barnet til det andre, så det ble også noen hundrelapper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...