Gå til innhold

Hvorfor kan ikke min 5-åring sitte i ro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en normalt aktiv gutt på 5år. De siste mnd har han store problemer med å klare å sitte i ro når det er nødvendig. Det vil si at han sitter, men surrer jo rundt allikevel.

Nå sitter han og ser på tv, men faller stadig ut av stolen. Armer og ben fyker jo rundt. Og da sitter han godt oppi en lenestol.

Om han en gang må sitte på en benk, nærmest legger han seg ned. Den ene foten går jo over hodet, mens han studere en sten på bakken.

Han er så sprellemann.

Vet at flere barn i denne alderen (og eldre) vokser mye og man har ikke helt kontroll på kroppen. Han er ikke klar over det selv. Hvor lenge skal det vare? Han er normalt høy.

Istedenfor for å stå å snakke med meg, legger han seg på gulvet og snurrer rundt. Greit nok det hjemme, men ute i butikker må man vel klare å bare stå der som om man er normal. Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med "sprellemannbarn"?

Skrevet

Prøver siste gang...

H.I.

Skrevet

Joda, datteren min er også sånn. Men hun er også til utredning for adhd, så jeg vet ikke om jeg er egnet til å svare :)

Forøvrig tror jeg det er helt normalt. Når vi hadde skolemøte sammen med bupa sa læreren at jenta mi ikke satt noe mer urolig på stolen enn de andre. Og jeg vet jo hvor urolig jenta mi sitter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...