Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Jeg er på randen av et brudd med samboer, og livet står på hodet. Jeg vet verken inn eller ut. selvom jeg har lyst til å grave meg under dyna og våkne om et par måneder, er jo ikke dette mulig. Jeg har 4 barn under 9 år. vi bor i en kommune litt langt fra Oslo og jeg kjenner egentlig ingen her... vil helst tilbake til oslo der jeg har familie og venner. Men jeg trenger hjelp hva gjør jeg?? Hvordan skal jeg finne et sted å bo, har ringt til et par leiligheter i Oslo men enslig med fire barn blir ikke akkurat det enkleste har jeg skjønt. Ikke nok med det, så har jeg null i inntekt... Alt er bare galt for tiden, hvem skal jeg kontakte??? hvor får jeg hjelp til å skaffe bolig??? Hilsen Fortvilet Mamma
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 NAV er stikkordet når det kommer til det økonomiske, dersom du skal ha hovedomsorgen for barna(den som har barna det meste av tiden). Og på NAV er disse stikkordene viktige for deg : Overgangsstønad, en ekstra barnetrygd i forhold til antall barn og bidrag fra barnefar. Bostøtte kan du evt søke om hos kommunen. Velg å bo der du nå er for en periode, selv om jeg forstår veldig godt at du vil "hjem". Det er dyrt å bo i Oslo i forhold til steder utenfor. Her er et innlegg nedover listen her, hvor alt står mer utfyllende. Jeg skal se om jeg finner det, og så dytter jeg det opp for deg Dette går bra, skal du se
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Har dere prøvd familieterapi? Ville uansett startet der for kanskje forholdet kan reddes? Ville også ventet med å bryte opp barna både fra pappan sin og sitt miljø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå