Gå til innhold

Kan man få sopp av mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver mnd når jeg har mensen har jeg i tillegg en sinnsyk kløe, som er både vondt og ubehagelig. Blir gjerne veldig tørr i tillegg. Kløen kommer gjerne 1-3 dager før første mensdag, og gir seg ett par dager etter mensen er ferdig. HVER JÆVLA MND!! Begynner å bli litt lei av å klø der nede nå!

Noen som har vært borti lignende/vet noe om det?? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å jada. Det ble bedre uten bind og tamponger, men har tendenser fremdeles.

Skrevet

Det kan man om man har lett for å få sopp. Du kan bytte til mooncup(masse tråder om her inne), det vil antakelig hjelpe. Etter en soppkur;) Lykke til

Skrevet

Hmm.. For bruker bare bind, da jeg rett og slett er for tørr og trang til tamponger. Kan i verste fall bruke annenhver tampong og bind de første dagene jeg blør mye. Har tenkt at bind gjør det verre pga luft å sånn, men skal man gå med en rød flekk i buksa da? hehe

Skrevet

Vet ikke om jeg har lett for å få sopp:P Har sjelden plager der nede, annet enn ved mens:(

Skrevet

Beger :) Ingen flekker. Eller tøybind.

Skrevet

Takk for svar jenter ;)

Tror jeg skal sjekke ut en sånn mooncup, om det kan være noe for meg. Har egentlig litt angst for å putte ting oppi der, og er jo for tørr/trang for tampong, men alt må være bedre enn denne kløen her.

Ellers blir det jo å utsette mensen med pillene, men er vel ikke så bra for kroppen det heller i lengden :(

Skrevet

Synes absolutt du skal prøve, det har ikke noe å si om du har problemer med å bruke tamponger. Jeg fikk beskjed av lege om å begynne etter at jeg ikke lenger kunne bruke bind eller tamponger pga forhøyet risk for infeksjon.

Jeg hadde en kjempelang antibiotikakur pga alvorlig sykdom, og var mye plaget med sopp ved mensen etter det. Pluss litt fortvilet da jeg ikke kunne bruke vanlig bind/tampong mer.

Jeg kjente jo ikke alternativet! Var skeptisk i begynnelsen,men etter å ha prøvd et par ganger så jeg fikk det ordentlig til, er det supert! Faktisk så supert at jeg ikke lenger synes det er pest og plage med mensen, for jeg tenker ikke over det lenger, egentlig. For meg er det bare helt utrolig at ikke dette er noe man får opplyst når man er i starten av "karrieren", for hjelpe meg så mye styr, bekymring, plager og penger jeg hadde spart...

Tror det er en del brukere her inne, så om du leter finner du mange gode tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...