Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Gutten vår går i en barnehage hvor de kun sover ute. Så langt jeg vet har de ingen mulighet til å endre på dette. Må innrømme at jeg synes det begynner å bli litt i kaldeste laget nå. I dag var det 21 minusgrader på morgenen og 17 minusgrader rundt sovetiden. Jeg vet at det ikke blir like kaldt nedi vogna, men jeg synes det er ubehagelig bare å gå ut i slik temperatur, og får vondt av de små som skal sove ute. Han har jo skinnfell, god pose, ullklær og 2 ullpledd, men jeg er skeptisk likevel. Hva synes dere er greit? I fjor var det jo 25-30 minusgrader på vinteren, og det MÅ da bli for kaldt? Skal snakke med barnehagen om det i dag, men vil gjerne høre deres mening...
Sweet Amber Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 I barnehagen hos oss har de satt grensen til minus 10. Da gjør det vondt i nesa å puste og pustevondten er en god indikasjon på at grensa er nådd:)
a'Nöel Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 I bhg til datteren vår har de som gylden regel at de hverken tar ut ungene for å leke, eller legger de ute i vogna når gradestokken viser under -10 grader, eller om det er noen få minusgrader, men masse vind. Barnehager burde ALLTID ha en mulighet til å la barna sove inne, det sier jo seg selv. Si fra til bhg de, er de som de i "min" bhg, blir de bare glade for innspill
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Heisann! I bhg til lillegutt sov de ute i dag. Men var nok litt mildere på denne kanten av byen tror jeg, minus 13 ca når de sov. Men de hadde blitt sjekka ofte mens de sov, og de hadde det helt fint. Men jeg synes det er rart at bhg ikke har mulighet til at de sover inne... Spør dem du.
❤lille stjerne❤ Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Alle barnehager har en mulighet for å la barna sove inne når det er veldig kaldt. Hvis de vil... Det enkleste er å trille vognene inn og legge barna i vognene som vanlig. Hvis man har mulighet til å legge alle sovebarna på et eget rom og sette opp vinduet er det aller best, da kan man legge dem i soveposene og alt blir nesten helt som vanlig for barna. Kan man ikke gjøre det så kan man i allefall legge dem i gangen, puterommet, kjøkkenet eller et eller annet sted i barnehagen med soveposen åpen eller uten pose.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 30. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2010 Ja, nå ble det til at pappan hentet i barnehagen i dag. Barna hadde visst sovet ute i dag. Men de sier de evt kan spre vognene rundt inne(de har ikke noe rom som egner seg til å ha alle vognene i. Åpen planløsning med mange små rom) dersom det blir for kaldt. Skal ta meg en prat med dem i morgen, for jeg synes 15 grader må være en grense. Spesielt siden lillegutt ofte er forkjølet og er litt astmatisk..
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 30. november 2010 #7 Skrevet 30. november 2010 Jeg driver en liten barnehage selv og grensa for å sove ute er minus 10 grader. Ja, det kan være litt kaos med mange vogner inne men det går bra! Snakk med barnehagen du.
Alba44 Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Min personlige grense var -6-7 da gutten min sov i vogna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå