Gå til innhold

Permisjon-spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et sted at fars 10 uker gjaldt man-fre (altså helg er utelatt når man regner ut permisjonstiden) slik at kun virkedager blir beregnet. Gjelder det mor også? Isåfall har JEG fått feil opplysninger ang min permisjonstid (for meg gjaldt 36 uker man-søn... i følge det jeg har fått opplyst:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke lønn man kun får for virkedager da?

Permisjonen går vel over hele uker.

Skrevet

jeg vet ikke. men om det bare er lønn fra mandag til fredag, hvordan regner de da u de som eks jobber 6 dager i uken. jeg er ikke hi

Skrevet

:)

NAV utbetaler for 5 dager pr uke. Altså 5 virkedager = 1 uke permisjon. Permisjonen i seg selv telles faktisk i dager selv om vi normalt sett snakker om uker.

Du har jo 36 uker permisjon uanett om man regner 5 eller 7 virkedager pr uke. Så jeg skjønner egentlig ikke probelemt ditt. Permisjonen din er like lang uansett:)

Skrevet

NAV regner ut en dagsats som du utbetaler 5 dager pr uke.

Man går ut fra månedslønn (4 uker) eller en gjennomsnittlig månedslønn dersom man har variable inntekt. Så deles denne lønna på antall arbeidsdager i en måned (er det 21,6 elelr noe sånnt??) og man kommer da fram til dagsatsen man får utbetalt pr dag 5 dager pr uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...