Gå til innhold

Hvordan håndtere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente på 3,5 år som har vært bleiefri lenge. Hun har hatt en del uhell i det siste, og hun sier sjeldent fra når hun har hatt dem. I dag hadde hun tisset ut hele sofaen, jeg oppdaget at hun hadde tisset og bæsjet på seg men da var hun på badet. Flekken i sofaen oppdaget jeg ikke før det hadde gått en times tid. Hun hadde tisset på seg der, men gikk ut på badet for å vaske hendene.

Jeg ble skikkelig sur, og sa at jeg måtte bruke tiden vi egentlig skulle spille spill på til å vaske etter henne. Jeg har forsøkt mange ganger å si at jeg aldri blir sur av at hun har uhell, men at jeg synes det er leit å måtte oppdage det uten at hun har sagt fra. Jeg følte at jeg ble litt vel sint istad, kjeftet og sa at sofaen kunne bli ødelagt. Det er uansett sant da, det er en tøysofa som jeg ikke kan ta av trekket på, det er ikke bare bare å få den ren etter å ha stått lenge i tiss.

Jeg liker ikke å kjefte sånn, men jeg er så lei av at hun holder på på denne måten.

Trenger noen gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jo ikke "uhell" nå,siden hun er så stor og har egentlig sluttet. Virker som det er noe som plager henne,kanksje hun ikke har det bra hjemme? kanksje du må se barnet ditt litt mer, det sier jo litt at du ikke oppdaget at hun hadde tisset i sofaen før 1 time!! du gir kanskje ikke barnet ditt oppmerksomhet, det må du begynne med!!

Skrevet

Kan hun ha uvi? Da merker hun kanskje ikke at hun tisser seg ut, å så tør hun ikke si det etterpå?

Hun ene barnehageassistenten informerte om det til foreldrene til ei jente på avd. til sønnen min. At hun plutselig hadde begynt å tisse seg mye ut, å at foreldrene burde sjekke henne for uvi.

Skrevet

Hvor lenge har hun vært bleiefri? Det er ikke uvanlig at de etter å ha vært tørre en stund begynner å ha slike uhell igjen. Så pleier det å gå over igjen og de er tørre for godt. Du må nesten bare passe på henne som en hauk, "jage" henne på do mange ganger og ellers mase på henne. Du kan godt begynne med klistremerker eller noe. Stolthetsfølelsen ved å gå på do har sikkert stabilisert seg og dermed gidder hun ikke/ er ikke like oppmerksom på det som før. Det er jo ekstra viktig at hun ikke går rundt og er våt nå når det er vinter.

Det er litt styr i den perioden, men har fått høre at det er helt normalt.

Skrevet

Det var da forresten voldsomt så dramatiske de andre her skulle være..! Det står jo heller ikke at jenta satt en time i sofaen alene, hun bare oppdaget ikke flekken før etter en time. Himmel, altså! Omsorgssvikt-kortet blir viftet med så mye som mulig her..!

Skrevet

Jeg er anonym nr. 2, å syns ikke jeg var noe dramatisk. Så den vil jeg ikke ha på meg! =)

Skrevet

Klassisk dib-felle: å dra alle over en kam.

Beklager, mente ikke deg.

*bøyer hodet ydmykt*

Anonym med uhell-teorien.

Skrevet

Hehe det går bra. Selv har jeg gutt, men har forstått at jenter rammes forholdvis ofte av uvi. Å at det kan ha den effekten at de ikke merker at de tisser seg ut, å så sier de kanskje ikke i fra, fordi de er flaue over det. For de har jo sluttet med bleie.

Men jeg er med deg også på det med uhell.

HI: Jeg har en gutt på samme alder. Han sluttet med bleie når han var 3 år gammel. Men i høst hadde han flere uhell om natta. Jeg rådførte meg med bhg. om hvordan jeg skulle ta det. For jeg syns det var vanskelig, han tisset ut senga mi og sin egen 3-4 netter i uka. Jeg spurte sønnen min om han ville ha bleie på om natta litt igjen. Å det ville han. Så etter en ukes tid ville han slutte igjen. Å siden har det bare vært et par uhell. Det har vært ute i bhg. Så da tror jeg han rett og slett har vært for lat til å si i fra.

Men jeg kjefter aldri, det skal man jo ikke gjøre. Men jeg har forklart han at det er viktig å ikke gå våt i dressen nå på vinteren. Tror han har fortstått det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...