Gå til innhold

Spill til 6,5 år gammel gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kan absolutt INGENTNG om dataspill, Nintendo DS el hva det enn heter, og vi er ikke tilhengere av barn som henger foran skjermen i timesvis. Men vi ønsker ikke at sønnen vår skal "henge etter" når det gjelder spill og teknologiske dupeditter, det er jo tross alt utviklingen. Så hvor går balansen? Anbefaler dere noe for barn i den alderen som ikke koster altfor mye? Eller bør vi vente litt til??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sønnen min har både nintendo ds og nintendo wii. Dsen blir brukt jevnlig, vi har ikke satt noe grense på hvor lenge han får lov til å spille hver dag, da det går i bølger. Noen ganger kan han sitte limt til dsen i et par timer i slengen mens andre ganger kan det gå dager uten noe spilling. Alle i klassen hans har ds, så jeg vil nok tro at man kan henge litt etter hvis man ikke har spilt ds i en alder av 6, 5 ja.... De begynner tidlig nå med spill og data. Minste sønnen min var vel 3,5 når han fikk ds og nå et år senere er han en racer. Har kun positive ting å si om den jeg, han konsentrerer seg virkelig når han sitter med den og det finnes mange lærerike spill også.

Av morsomme spill vil jeg si at super Mario er et spill som passer stort sett for alle. Her går det i tillegg Josefine spill (gode lærespill), diverse billøpspill, Flåklypa osv.. Vi har kjøpt spill fra utlandet så de har 300 spill på en brikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...