Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Mine sykluser har alltid vært stabile, så og si til å stille klokka etter. Denne mnd dukket den ikke opp, og jeg er gravid (vært hos legen), forrige mnd kom mensen 3 dager for tidlig, og var betraktelig mindre enn normalt. Kan det ha vært en festebkødning? I såfall... Er jeg 5 eller 9 uker på vei? Kan jeg be om UL?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Festeblødning skulle det stå... Ikke festebkødning.. HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 tviler på at det kan ha vært et festeblødning. en festeblødning skjer jo som regel når det befruktede egget fester seg og det er jo få dager etter el og ikke når man skulle hatt mens. om det hadde vært en slik blødning så ville du alikvel ikke vært 9uker, men 7( om man tar utgangspunkt i at el var forsinket med påfølgende festeblødning omtrent ved menstider) alikevel kan du godt være 9uker på vei. den blødningen du hadde kan godt ha vært en liten blødning i tidlig i svangerskapet. f.eks sprukket blodkar e.l. etter sex. dersom du mistenker at mensen ikke var mensen så bør du kunne få henvisning fra lege om en tidlig ultralyd. er viktig å få til en termin som er tilnærmet rett før den ordniære slike at denne ikke blir for langt ute i svangerskapet. da blir terminen med ett litt vanskeligere å regne ut alle foster vokser i forskjellig takt. de er jo likest i uke 17-19. men av og til så kan mensen fint være sparsommelig og kortere enn vanlig uten at det betyr noe som helst. du har sikkert lagt merke til det/husket bedre nå iom du er blitt gravid. spør legen! det er det eneste som kan med sikkerhet gi deg riktig svar på dette;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå