Gå til innhold

Noen her som kan hjelpe meg med middags tips til kresne barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente som kun liker Fjorland kjøttboller i kraft, fiskepinner, kalkunpølser, tomatsuppe, (fullkorn)pasta, ris, chips (kjøper da de med minst fett og uten palmeolje), brun saus. Dette er tingene hun liker.

Hun kan spise men er ikke glad i lappskaus (må pelle ut gullerøtter og alt grønt), kyllingfilet, koteletter, potetbåter, potetmos.

Nå er det sikkert mange som sier at jeg må tvinge henne til å spise mer variert, men det kommer ikke til å skje. Hun gråter hvis hun får en gurot bit i munnen liksom.

Men er det noen som har noen gode forslag av hva jeg kan lage med det hun liker, kanskje noen lure måter å lure inn grønnsaker uten at de smakes eller syntes?

Hun tåler ikke egg, nøtter, melk eller soya (sikker en grunn til at hun er blitt så kresen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan mose noen grønnsaker med stavmikseren og ha i sausen..

Ellers kan du pøse på med frukt, variert pålegg og kanskje rå grønnsaker om hun liker det og la henne "slippe" middagen.

Har ei jente på 3 år selv som aldri i hele sitt liv har spist opp en hel posjon med middag tror jeg (om det ikke er kjøttboller med tyttebærsyltetøy for det elsker hun). Lar henne spise brødskiver med fiskekaker på, leverpostei osv jeg. Det ordner seg nok, klarer ikke tvinge i henne middag så lenge hun spiser variert og godt ellers og er en frisk og rask jente på alle måter. Hun er glad i all frukt, spiser alle slags kjøttpålegg, noe fiskepålegg og i tillegg det meste av rå grønnsaker pluss mais, tomat, paprika osv. Tror ikke man MÅ ha middag for å få et fullgodt kostholt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...