Gå til innhold

Bor du i Oslo Øst? Er det bare utlendinger der, trives du??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer og flytte tilbake til Oslo, men har ikke råd til og flytte til Oslo Vest. Dessuten har jeg ikke lyst til og bo midt i byen med en liten baby. Men vil jo heller ikke bo med bare utlendinger som naboer. Bor du i Oslo Øst (utkanten), og trives du?

Tenker da på og flytte til en drabantby.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Utlendinger"; da sikter du til mørkhudede, eller teller briter og svensker??

Skrevet

Jeg bor i Oslo Øst og er norsk. Synes det er fint her jeg. Men så påvirker hudfargen til naboen ikke akkurat min hverdag noe særlig. Ei heller hans religion..

Skrevet

Bor på Ammerud, nærmere sagt Kalbakken.. fine områder her. Klart det er endel ikke-etniske nordmenn her men, det er flere i sentrum. Om du skjønner.

:) Liker meg godt her. Er oppvokst på Rødtvedt og kan ikke si det var utpreget wolla wolla!

Skrevet

Vel, jeg bor på Stovner. I mitt borettslag er det ca. 40 % "utlendinger". I min blokk kun en norsk-somalisk familie som er kjempehyggelige, og ei kinesisk alenemor som er enda hyggeligere. Har aldri opplevd problemer med "utlendinger" her. Men det er et slags skille her oppe, mellom Stovner og Gamle Stovner. Jeg bor sånn omtrent på grensa.

Det er fint å bo her med småbarn. Barnehager og skoler er jevnt over meget gode. Store fritidsmuligheter med Marka rett ved. Stort kjøpesenter som har alt man trenger. T-bane til sentrum hvert 7. minutt på dagtid.

Skrevet

jeg bor på Løren (sinsen/økern området) og trives kjempegodt! Her er det en god blanding av nordmenn og andre nasjonaliteter.. men et veldig barnevennlig område!!

Skrevet

Jeg er fra Østkansten selv, nærmere bestemt Ellingsrud.

Bor ikke der nå lenger, men vet at flere av mine gamle klassekamerater har flyttet tilbake etter noen år i sentrum.

Det virker som om de trives og at det er et godt miljø der. Nære marka er det også og fotballbaner, tennisbaner, skøytebane om vinteren, stall, badevann ved elvåga...ja, mye å finne på altså.

Furuset er et sted jeg ikke ville ha flyttet til, ikke høybråten på furuset siden heller(den andre siden av høybråten er kjempefin). Der har det alltid vært mye bråk.

Trosterud ville jeg ha holdt meg unna, men Haugerud, Lindeberg, hellerud er bra steder å bo på.

Skrevet

Er alenemor med en liten gutt og jeg er faktisk ikke helt Norsk selv, halvt Spansk. Så det er ikke det at jeg er rasist eller noe slikt. Regnet med at noen kom til og reagere på det. Men det er jo greit for en liten gutt og vokse opp med nordmenn også, om dere skjønner?

Har jo lest og hørt om barnehager/skoler som har over 90% innvandrere. Og akkuratt slik ønsker jeg ikke at det skal være. Har bodd på Majorstua, Grunerløkka, Torshov, Frogner... Så er godt kjent nede i byen, men ikke så kjent utenfor sentrum. Men innbiller meg at det kan være fint for en liten gutt og vokse opp litt utenfor. Fint med flere svar om hvor du bor og hvordan det er der...

Skrevet

Glemte og skrive at jeg var HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...