Gå til innhold

Tilpasset opplæring i 2. klasse...hjelp meg noen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt. 7 år

under utredning og får mest sansynlig diagnosen ADHDm. tourette som tilleggsdiagnose.

Utredes privat da skolen ikke ser noe problem, og PPT ikke engang gadd svare på vår henvisning.

Hva gjør jeg for å få tildelt ekstra resurser eller tilpasset skoledagen hannes?

Han har gått fra å være en aktiv glad gutt som elsket å lære nye ting, til å være forsiktig, mye lei seg og helt i vranglås når det er snakk om lekser og læring.

Han oppfyller fremdeles minimumskravene for å kunne det han skal for alderen, men har siden skolestart gått veldig tilbake i utvikling bortsett fra at han har lært å lese og skrive sånn noenlunde, og det er vist det eneste fokuset de har i 2. klasse...

Han liker seg på skolen med venner og sånn, men er blitt så utrolig negativ til seg selv. Kan ikke noe, får ikke til, er dum osv. er ting han sier om seg selv.

Jeg er så fortvilet og frustrert. Noen som kan hjelpe???

ps. lovteksten sier at skolen skal gi opplæring tilpasset evne og forutsetninger til den enkelte elev...

men hva betyr det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff- må være en vanskelig situasjon for dere:(

Har desverre ingen gode svar på spørsmålet, men syns det er rart at ikke læreren ser situasjonen deres når du hendvender deg til han/henne?

Her har vi god erfaring med tilpasset opplæring selv om det går andre veien...

Både snupp i 3.klasse og snupp i 1.klasse trenger litt ekstra utfordringer da de ligger foran snittet i forhold til lesing spes.

Må ha arvet mitt smarte hode;) He-he:)

Men virkelig- lærerne her møter oss med forståelse og legger opp eget opplegg som passer våre barn! Jeg syns faktisk det bare skulle mangle nå som folk faktisk vet at alle barn ikke er like, og barna lærer i forskjellig tempo, på ulik måte og på sine premisser!

Syns du skal be om et (nytt?) møte med lærer og stå på krava!

Diagnose eller ikke- han har uansett krav på tilrettelagt opplæring tilpasset hans behov!

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...