eldbjorgandrine.blogspot.com Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Er det 1/2 skatt på sykepenger i desember? Til vanlig, når jeg får lønn fra arb giver er det halv skatt på lønna vi får utbetalt i desember. Og disse ekstra kronene kommer jo godt med nå i jula. Men hvordan er det når man mottar sykepenger fra nav, er det 1/2 skatt på utbetalingen som kommer i desember?
-trollemor- Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 jeg går også sykemeldt og har lurt på dette. Jeg mener å ha fått med meg at sykepengene med halv skatt blir utbetalt tidligere enn normalt av sykepenger. Tror det blir utbetalt den 20 ca... Men jeg er ikke sikker, og har heller ikke sett noe skriv om dette på nav sine sider (og det skulle det gjerne ha gjort) Men det er vel bare å ta en tlf om du ikke får svar her :-)
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Jeg vet ikke. Jeg er også sykmeldt, men får vanlig lønn fra arbgiver (kommune), så regner med at det er som vanlig. Her får arbgiver refundert sykepengene det første året man er sykmeldt. Etter det er det NAV om betaler. Er det NAV som betaler deres sykepenger altså?
eldbjorgandrine.blogspot.com Skrevet 30. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2010 Hos meg ville arbeidsgier etter 6 mnd at Nav skulle ta over å gi meg sykepengene. Ble så mye styr for henne når hunmåtte gi meg, og så få refundert...... Privat bhg. Forstå det den som kan. Irriterende at det ikke står noe på nav sine sider. HAr ringt flere ganger i dag, men ingen av de jeg har snakket med vet, og de som skulle vite er i møte, ute til lunch, skal ringe meg oppatt og ja, typisk NAV med andre ord......... Blæææh.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå