Gå til innhold

Følelsesmessig knyttet til møbler??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, jeg aner ikke hvordan jeg skal få overtalt mannen til å bytte ut noen av møblene hjemme....

Saken er den at han eide egen leilighet da vi møttes, fullt møblert med møbler som kom med leiligheten da han flyttet inn. Da jeg ble uplanlagt gravid flyttet jeg fra min flotte leiebolig, med fine møbler jeg selv eide inn og i hans leilighet og tanken var hele tiden at vi skulle kjøpe møbler sammen og innrede sammen slik at leiligheten føltes mer som VÅR bolig og ikke hans.

Kvittet oss derfor med mesteparten av mine ting. Nå har det gått et par år og hver gang jeg foreslår å se på møbler, kjøpe møbler osv nekter han, Han er så GLAD i den loslitte sofaen med hull og flekker. Han er så knyttet til bordet man får fliser av og som man ikke kan laste mer på ene siden enn andre fordi da faller det osv.

Det var absolutt ikke slik jeg ville bo. Så mener jo mange at siden forholdet er så bra osv så må jeg bare leve med hans møbler og innbo. Jeg synes dette er urettferdig. Jeg hadde det fint, det er viktig for meg at det er pent rundt meg og jeg føler meg direkte lurt. Har aldri gjester fordi jeg er så flau over hvordan det ser ut her. Hvordan får jeg overtalt ham...? (det er ikke penger det er snakk om. Jeg har sparepenger til dette formålet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen gode tips til deg, men følger ivrig med på denne tråden hvis noen har råd. Min mann er slik også, vi har en spisestue som er så falleferdig at vi ikke kan invitere folk på middag uten å gi dem sikkerhetsinstrukser på forhånd. Lener man albuene på bordet tipper det over.

Når jeg ymter frempå om å bytte den ut så klikker han og går ned på 5-åringnivå. Skal ikke bruke penger på noe vi "allerede har"... grrr

Skrevet

Si det rett ut, at du ikke orker å ha det sånn hjemme lenger, at det går ut over humøret ditt, og at nå kan dere enten finne noen nye møbler sammen på januarsalget, eller så kommer du til å handle alene og kaste ut de gamle møblene mens han er vekk. Hvis møblene hans er så viktige for han av sentimentale årsaker så kan dere sette dem i kjelleren så han kan gå ned og klappe på dem så ofte han vil.

Skrevet

Hehehe....det hørest ut som min mor....

Hun gråt da pappa kjørte den 15 år gamle sofaen på fyllinga, selv om de hadde kjøpt en splitter ny til mangfoldige titusen! Er det mulig liksom..

Skrevet

hehe vi har også et bord som vi "må" ha. Det er et gammelt teakbord som sikkert er like gammelt som meg. Det er stygt, og begynner å bli skrøplig. Nå har vi kjøpt hus, så da blir det iallefall stående i kjellerstua og ikke i stua der resten av møblene ser bra ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...