Gå til innhold

La spedbarna gråte *link*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Intet annet enn sykt. Det er det jeg synes.

Skrevet

Jeg syns man skal gjøre det man selv føler er riktig for sitt barn.

Det ble da mennesker av spedbarn før i tiden, uten alle disse motstridende rådene fra alle kanter.

Vi må bli flinkere til å følge instinktene og magefølelsen. De er der fra naturens side, nettopp fordi vi skal klare å ivarte barnets behov.

Og man må heller ikke glemme at som foreldre må man prøve og feile. Det skal fatale feil til, for at barn skal få senskader.

Etterhvert vil det være enklere å lese barnets behov.

Jeg tror ikke man lærer barnet sitt ordentlig å kjenne hvis man bare skal høre på råd fra andre, og ikke prøve å tyde signalene selv.

Skrevet

syns også det er grusomt å høre på hylskrik.

Jeg er voksen, men hvis jeg hadde hylgrått av smerte, eller for å få dekket et viktig behov så hadde jeg også syns det hadde vært deilig med trøst.

Skrevet

Hårreisende at en såkalt "søvnekspert" kan komme med sånne råd nå i dag, da forskningen så tydelig viser motsatt.

Man må jo sette seg inn i hvorfor ett spedbarn gråter. Det gråt er jo ikke på trass, det gråter fordi det har ett behov. Skal man bare dekke behovet for mat, varme og tørre bleier? Hva med behovet for kroppskontakt, trygghet og nærhet? Er ikke det også viktige behov`?

Sier seg selv at det erstrider i mot naturen og barnets innstinkter at det skal ligge alene å gråte. Bare her i vesten/moderne samfunn det at vi er såååå fryktelig opptatt av at barn skal ligge i egen seng fra tidligst mulig alder. Resten av verden gjør det jo ikke sånn.

Skrevet

Gutten vår sover hele natten i vuggen sin han, det har han gjort siden han var ca 7 uker. Han legges ca 22.00 i vuggen, og blir der til 6 - 7 tiden. Ikke har det vært noe gråting heller. Greit nok, han kan sutre noen minutter når han blir lagt, men bare han får roet seg så er alt greit.

Hadde han hylgrått hadde jeg selvfølgelig tatt han opp, men ikke for sutring.

Skrevet

Det er jo helt ok :)

Da har jo barnet valgt det selv, hadde han ikke fått dekt ett eller annet behov, så hadde han jo gitt beskjed.

Hvor gammel er han nå?

Skrevet

Skjønner ikke hva dere reagerer på i artikkelen. Alt som står der er helt kurant.

Skrevet

Barn er forskjellige. noen gråter mer, andre mindre. Noen barn har mer vondt og mer ubehag. Noen barn har større behov for nærkontakt.

Sutring er ikke det samme som gråting.

Skrevet

Nå er han 2 mnd og 3 uker.

Er mange som mener det er forferdelig at ikke jeg tar han opp når han sutrer også... Men jeg synes det ser ut til at han er trygg og harmonisk likevel jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...