Gå til innhold

Bare jeg som synes det er slitsomt å studere med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 barn, begge under 5 år. Begynte å studere nå i august, føler døgnet ikke har nok timer lenger! En ting er å være strukturert, men hva med energien da? Nytter ikke å begynne å lese på kvelden når all energi er en saga blott. Skulle ønske vi hadde en fast studiedag i uka!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte også nå i august, og har en 2-åring. Synes det har vært helt fantastisk, tror det kan være vel så slitsomt å jobbe 8-16.

Hverdagen min er fleksibel, arbeidsdagen så lang som jeg gjør den. Leser jeg om kveldene kan jeg ta kortere dager på skolen, og jenta mi kortere dager i barnehagen, og trenger jeg en lang dag tar jeg det.

Men skulle gjerne hatt en fast studiedag i uka jeg også, og nå som det nærmer sg eksamen er jeg fullstendig utslitt og har verdens verste samvittighet for at jeg bare ser datteren min en halvtime på morgenen og tre trøtte timer på kvelden :-/

Skrevet

Tror jeg er litt preget av eksamens og julestress for tida da, hvorfor må alt komme samtidig?!

HI

Skrevet

Jeg syns barn er slitsomt punktum!

Skrevet

Ikke slitsomt i det hele tatt i forhold til det å være i jobb med barn...

Skrevet

Ja det er beintøft å studere med barn.

Jeg har riktignok bare en liten fjert, men likevel kjenner jeg energinivået er ikke på topp akkurat.

Skrev bachelor-oppgave i vår som jeg gjorde ferdig en uke før fødselen. Hadde eksamen da han var 7 uker gammel.

Dette semesteret har jeg hatt en hjemmeoppgave og har eksamen snart. Det er tungt, men man må jo bare stå på. Skal nevnes at jeg ser gjennom fingrene med rot i huset. Serverer middagsglass (til svigermors store grue). Tar mange enkle løsninger for å få det til å funke.

Skrevet

Det er jo fleksibelt og greit å være student på mange måter, men litt uvant å hele tiden ha innleveringer, lesing og eksamener i bakhodet. Har ikke gått på skole på 6 år nå..

Skrevet

Kommer an på jobben. Jeg syns var befriende å jobbe igjen. Er mye mindre sliten mamma nå, enn da jeg bare gikk hjemme

Jobber man så er man ferdig når man er ferdig på jobb, i de fleste yrker. Som student så må man lese masse, og bekymre seg over eksamener.. det høres mer slitsomt ut mentalt iallefall.

Skrevet

Tja, det kan jo diskukteres 22.23. Kommer jo helt an på hvilken jobb en har og hvor mye en jobber også. Vil tro det er mer slitsomt å studere enn å jobbe 3 dager i uka på butikk for eksempel.

Skrevet

Jeg føler litt det samme som deg. Men jeg har bare ett barn da, på 5 år. Når man er på skolen hele dagen, henter i barnehagen, lager middag, rydder/vasker, lufter hunden og legger ungen. Ja og så skal man sette seg ned å lese. Det er tøft!

Vi har heldigvis noen studiedager innimellom og de dagene MÅ jeg bruke på å lese og gjøre studiekrav. Trodde i begynnelsen at jeg skulle få tid til å ha barnet hjemme noen av studiedagene, men det har jeg ikke hatt tid til ennå. Jeg har i grunn meldt meg helt ut av sosiale sammenhenger. Eneste jeg har prioritert er å være litt sammen med de i klassen på fritiden for å bli kjent. Vi er også en liten gruppe som møtes en gang i uka og snakker om førstkommende eksamen, og det hjelper masse.

Men jeg må si jeg misunner mine klassevenner som kun har seg selv å tenke på. Når tre eksamener står for tur, flere studiekrav, og mye undervisning, i tillegg til hjem, familie og barn, ja da koker det innimellom oppi det lille hodet mitt.

Skrevet

Jeg jobber 100 %, holder på med en 50 % studie, har en 2 åring + en mann som jobber 130 % - og JAAAA jeg syns også det er slitsomt å studere!!! Du er ikke alene :))

Døgnet har altfor få timer, og har aldri tid til å lese, blir hastverksopplegg når deadline for innleveringer nærmer seg.

Når dagen er over og småen har lagt seg, er jeg såpass sliten at det ikke nytter å få særlig mye inn i nøtta, selv om jeg må gjøre det også.

Skrevet

fulltidsstudent med praksis som i perioder utgjør 80%stilling i tillegg, med to små, hus og en haug med eksamener og innleveringer skriver under på dette.. men har bestått alt med glans, takket være en mann som stiller opp og lar meg gjennomføre dette:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...