Gå til innhold

Finner luse-egg i håret, men ingen lus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg fikk endel nyttige tips og råd om hvordan jeg ble kvitt lus her for en uke siden. Tok en kur, og renset hele huset + frøys sengetøy osv. Men nå har det begynt å klø i håret igjen og jeg har tatt en ny kur (som man skal gjøre etter 8-9 dager) men nå etter avsluttet kur, finner jeg bare egg, men ingen lus!

Hvordan blir jeg kvitt eggene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha oversett en lus eller to. Har du egg skal du i alle fall kejmme ut døde lus etter behandling. Er jo fint å kamme når lusemiddelet er i, da er det glatt. Hvordan vet du det er luse egg, og ikke bare falss, og støv?

Noen lusekammer er elendige. Jeg kjøpte nettopp en ny kam på apoteket, og den var ikke like god som den jeg ikke finner igjen. Helt elendig.

Det er ikke nødvendig å drive å fryse, vaske og koke. Fordi om det i teoretiske tilfeller kan smitte fra sengetøy etc, er sjangsene minimale, lus trenger høy varme, det er derfor de sitter så nært hode, nå om vinteren er det dessuten mindre lus, fordi det er så veldig kaldt.

Skrevet

Min erfaring er fra hund, så mulig det ikke stemmer på folk.

På hund kan tomme luse egg kan sees i 2-3uker etter at lusa er død. Men du må nok ha microskop for å verifisere om de er tomme eller ikke. MEN på hunden min greide veterinæren å finne 1 fylt luseegg uten å finne lus.

Skrevet

At det skal være så vanskelig å kvitte seg med dette lusegreinet....Går 2 dager på overtid, og orker ikke tanken på å ligge på sykehuset med lus, når den nye jenta mi kommer ut.

Jeg ser at det er egg, fordi de er dråpeformet. Kjemmet ut en hel haug av disse sist jeg fant lus, så jeg kjenner de igjen.

Håper det er slik du sist annie nevner. At de bare ligger i håret, og er tomme..... Har stått 2 timer og finkjemmet håret mitt for lus nå, og finner hverken lus eller flere egg. Så om jeg finner masse egg om noen dager, gir jeg opp, og skinner meg helt!

:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...