Gå til innhold

MÅ mennene ta 10 ukers barneperm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har rett og slett ikke råd til det.

Er det ikke sånnat når han skal være hjemme med barnet så får ikke han lønn i det hele tatt?

Og jeg har bare 38% jobb, og vi kan jo ikke leve av det i 10 uker.

Hvordan er dette egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far skal ha 10 uker ja, vil/kan han ikke så bortfaller de.

I enkelte tilfeller KAN de overføres til mor, men tror det skal litt til...

Skrevet

Far trenger ikke ta pappaperm. Det er et tilbud han får, men han trenger ikke benytte seg av det. Om han tar permisjonen får han full lønn opp til 6G (eventuelt 80% om dere velger det). Om han ikke vil ha permisjonen kan den ikke overføres til deg, men det er som sakt et valg, ikke noe far må gjøre.

Skrevet

Jaja, lurer på hvordan dette skal gå. Det går så vidt rundt med tilsammen 138% jobb (inntekt), men får vi bare en inntekt på 38%, ja da har vi ikke råd til mat engang. Kanskje de tar strømmen også.

Jeg synes dette er alvorlig, men....

HI

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye mor må jobbe for at far har rett til betalt permisjon (100% eller 80% av 6G) Det er veldig urettferdig at far ikke får permisjonspenger hvis mor jobber lite.

Det er ingen som tvinger folk til å ta permisjon, om de 10 ukene da faller bort i deres tilfelle kan dere undersøke med NAV.

Skrevet

Ååå, tusen takk anonym 21:37

Ser litt lysere på det nå :)

Skrevet

Nå er det nye regler og så lenge du har jobbet noe(noe du har) får han sin lønn under permisjonen i den % dere har valgt.

Ikke fortvil.

Skrevet

Ååå, så flott :) Puh... Han har jo veldig lyst å være hjemme, og det synes jeg at han burde "få lov" til ;)

Synes det er så flott at fedrene ønsker dette av hele sitt hjerte :)

Skrevet

Han får jo lønn i permisjonen sin...

Skrevet

Må ikke mor ha jobbet i minst 50% stilling for at far skal ha rett på permisjon med foreldrepenger?? Det var ihvertfall sånn for 3 år siden, fordi jeg husker jeg måtte smiske litt med sjefene mine slik at de oppga nok stillingsprosent på meg til Nav...

Veldig urettferdig at far er avhengig av moras jobb, da...

Skrevet

Det er nylig endret, det holder nå at mor har jobbet minst 6 av de 10 siste mnd før fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...