Gå til innhold

Er DU sliten etter jobb ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gørrsliten når jeg kommer fra jobb. Helt utmattet. Jeg er så sliten at jeg ikke har apetitt til å spise middag, sitter bare å pirker i maten.

Det å være positiv og blid og leke og prate med ungene etter mat er nesten uoverkommelig. Og det er ikke noe jeg vil mer enn å være med ungene mine på ettermiddagen!

Nå sitter jeg her som et slakt i sofaen, men kviknet litt til for en halv time siden. Å ta restene på kjøkkenet, eller rydde litt u huset og sette på en vask, brette tøy og sånt, blir et ork uten like. Er så INDERLIG sliten!

Nå er mannen lei, og sier jeg bør bytte jobb! Han sier vi ikke kan ha det sånn lenger, at jeg er så utmattet på grunn av jobben.

Jeg jobber i barnehage, og gir alt på dagtid.

I tillegg er det mye bråk, konstant bråk/ugunstig støynivå (pga. byggets konstruksjon blir det for mye akustikk). Tror egentlig det er dette som sliter meg ut, egentlig. På kveldene klarer jeg ikke lyd, og føler at jeg får fysisk vondt inni ørene bare mannen ssnakker litt høyt, eller krasler med en avis.

Andre som har det sånn ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!! er sliten etter jobb. Elsker jobben min, men er "ferdig" når jeg kommer hjem.

Jobber også i barnehage

Skrevet

Ja, jeg har en fysisk aktiv jobb og merker at jeg er redusert når jeg kommer hjem. Er alene med to små i tillegg så jeg føler deffinitivt at jeg ikke streker til.

Jeg pleier faktisk å stå opp en halv time før for å vaske og rydde her for etter at barna har lagt seg er det bråstopp for meg.

Skrevet

ja jeg er også helt knust. men jeg alene med barnet også

Skrevet

Huff, nå fikk jeg jo dårlig samvittighet for at jeg lettet hjertet mitt her.....;-)

Det må være råtøft for dere som er alene, skjønner godt det er slutt når barna er i seng!

Jeg er tross alt ikke alene, men allikevel død som ei sild når ungene er i seng. Og jeg er ikke lat, bare så inderlig, inderlig sliten.....Det er så irriterende!!

Jeg er av typen som blir veldig stresset av at huset flyter og alt ikke er på stella (skjer noe mentalt der, haha:-), men får det bare ikke gjort i løpet av uka!

Og når jeg først kvikner litt til, er det sengetid! Som NÅ. :)

Skrevet

Sliten etter 7,5 timar på jobb - ja. Utslitt - nei. Jobbar og i bhg, men familiebhg med 8 barn så støy- og stressnivået er nok ein del lavare enn i mange andre bhg. Uansett jobbar eg berre 50%, så eg rekker å savne ungane "mine" (i bhg altså) innimellom. Det hjelper nok på.

Skrevet

Ja er helt utslitt, jobber i skolen fra 9 til 4.

Skrevet

Nei. Men jeg jobber ikke..Og derfor har jeg mye energi til barna mine, synes jeg er heldig:)

Og dette er IKKE for å være slem, men det er jo sannheten for min del.

Jeg beundrer dere som har en 100% krevende jobb, og samtidig små krevende barn og et hus..gosh

Skrevet

Ja, vil nok tro at det er et litt annet støynivå der du jobber.

Der jeg er no er det helt ekstremt. Aldri jobbet i en barnehage som er så støyete. Vi har i tillegg bare et rom, så vi kan ikke dele opp barna i grupper.

Det er trist at det skal være sånn, for jeg er så glad i jobben min!

Skrevet

Er mye mer sliten i helgen enn jeg er de dagene jeg er på jobb.

Barnet mitt kan slite ut de fleste:)

Skrevet

Jeg jobber ikke,men er gøør sliten for det. Vet ofte ikke hvor jeg skal gjøre av meg selv :( bare en unge hjemme,2 i bhg noen få timer.

Blir så forbanna på meg selv for at jeg ikke orker noe,jeg burde jo klare det når jeg ikke jobber!!? :/

Skrevet

Jeg som sto opp en halvtime før lenger opp her..

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du er sliten selv om dere er to!!

Jeg MÅ ha det iorden rundt meg ellers så blir jeg mentalt utslitt!

Bruk helgen til å få alt på plass og legg inn en rutine på litt rydding hver dag, samt faste oppgaver og ikke minst sett ting på plass etter bruk!

Det hjelper meg iallefall..

Skrevet

Jeg er totalt ferdig etter jobb,orker så vidt å hente datteren og lage middag:-/

Men etter at jeg begynte på medisiner,har det blitt bedre:)Jeg har fått en diagnose,og den gjør at jeg bla blir veldig sliten,fordi jeg ikke klarer å sortere ut inntrkk o.l.Så etter en arb.dag er jeg helt kokt i hodet..Og når jeg i tillegg har en krevende jobb,så blir det bare kaos:)

Skrevet

Trist å høre at du er så sliten når du ikke jobber utenfor hjemmet. Men du gir sikkert maks til barna dine, da! :-D

Skrevet

Nei jeg er ikke sliten etter jobb. Det tror jeg skyldes to ting. For det første at jeg er veldig glad i jobben min, føler at den gir meg overskudd og godt humør. Og for det andre fordi jeg er opptatt av kosthold og å spise riktig mat som kroppen faktisk trenger.

Var oftere sliten før når jeg hadde mer "normalt" kosthold (og da hadde jeg ikke barn en gang :-))

Skrevet

høres lurt ut. Jeg er dårlig på å spise riktig mat. spiser for mye sukker og før lite grønt. og jeg gjør sikkert alt annet galt også i matveien. venter bare på overskuddet så jeg skal orke å sette meg ned og tenke over hva jeg putter i munnen. for jeg er veldig opptatt av hva ungene får i seg.....orker bare ikke å passe på meg selv!

Skrevet

Jepp, jobber også i barnehage, og er 100 % alene med 3 barn på 11,6 og 4 :) Og har ingen avlastning overhodet :)

Bare 14 år igjen til minsta er 18, skal vel stå d over :)

Skrevet

hehe, huff....ikke meningen å le, altså....

14 år til skal du vel klare! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...