midgard Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Det har jeg brukt i jobben min i mange år (er adjunkt - for tiden på barneskole, men fugerte fint på u.skole også), den går ut på: Elevene skriver ned aktiviteter de syntes er artige, som tar 10-15 min på en lapp. Det kan være: danseleken, byen sover, (godegamle) hangman, frilek, kanonball (ute) osv.... Lappene legges i en eske, eller kan henges opp i en pakkekalendersak - og da er herligheten i gang:) Vi trekker 1 lapp hver skoledag, elevene er fornøyd - jeg er fornøyd (som slipper pepperkakestyretsomvisstnokersåhyggelig mendumtatelevenemåventemedåspisedentildekommerhjem godisernemligikkelovpåskolen) Dette kan lett overførers hjemme - la barna trekke en aktivitet foresatte må være med på hver dag. Tenk så morro for barna, det kan være tegne, male, leke med barbie eller actionman, ake, spille ulike spill (alt fra kort - geni - til data...), rollespill/rollelek...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå