Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Noen som kan dele sine erfaringer ? Jeg syns det virker som et veldig interessant fag med mange mulighter etter endt utdannelse.
Gjest ->>- Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Nei. Nå får jeg sikkert en hissig sosiolog på nakken, men det er vel mest kjent som et studium "hvem som helst" kan gjennomføre og sosiologemner brukes ofte som kjapt fyllstoff i andre grader. Det er mildt sagt vanskelig å få jobb med en bachelor i sosiologi, og ikke påfallende enkelt med en master heller.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 har studert mye forskjellig og jeg må si at grunnfag sosiologi var blant de lettere. Vet jo ikke om det som skjer videre oppover i studiet og dette er lenge siden....
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Jeg studerer sosiologi. Har 1 1/2 år igjen av utdannelsen. Det er ikke spesielt krevende, nei - men veldig lærerikt og interessant. Når det kommer til jobbmuligheter tror jeg ikke det er kjempevanskelig, da det er så mange felt du kan velge mellom. Men dette kan jeg selvfølgelig ikke vite sikkert da jeg ikke er ferdig enda - men håper pila tar feil. For eksempel kan du være med å lede prosjekter i regi av Redd Barna, eller andre organsiasjoner. Du kan jobbe på nav, som rådgiver på videregående skole, holde forelesninger i sosiologi, du kan jobbe innen offentlig forvaltning eller forsker. Mulighetene er mange. "Sosiologer er som poteten, de kan brukes til alt" ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå