Gå til innhold

Noen som vet ang. blødning etter operasjon av mandlene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært hos legen med mini i dag (snart 4 år), han anbefalte at gutten min tok mandlene. Så venter på time til operasjon.

Men jeg gruer meg allerede.. Kjemperedd for at det skal skje noe.. Dette er jo en ganske vanlig operasjon, men så var det jo en liten gutt som døde for noen år siden =(

Men ang. blødning etter en slik operasjon, vil man blø ut av munnen liksom? Eller kan man få indre blødninger? Hm.. Eller vil man merke det kjapt om det blir noen etterblødninger da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok de nå i voksen alder og fikk blødning. Spyttet da ut en del blod om morgenen noen dager etter operasjon og fikk komme rett inn på akutten på sykehuset etter en kjapp telefon opp. Der fant de en blodansamling i operasjonssåret som de tok "hull" på, hvorpå jeg fikk ut mengder med blod fra munnen. Ble lagt inn fastende i påvente av en mulig ny operasjon men slapp heldigvis unna etter et døgn uten noen nye blødninger :) Etter det var alt helt fint!

Hørt om flere som har fått blødning og alle har det gått helt fint med. Ellers er det bare å få det gjort når man fremdeles er liten. Jeg har mistet så utrolig mye skolegang opp igjennom fordi jeg ALLTID var syk, og legen nektet å innse at de burde tas før jeg var voksen nok til å kreve at de måtte ut da jeg ikke klarte å spise ordentlig. Uff, ja da sjekket han, og da hadde jeg visst litt store mandler gitt. Barn har det også mye lettere i tiden rett etter en slik operasjon så er ikke så mye å grue seg til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...