Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Dette gjør vi: * Bakedag(er) * Pynter til jul sammen, 1 desember * Går ut i skogen og velger ut et juletre (merker), som vi går tilbake og hogger 22 desember * Julestrømpe med snop/gave på julemorgenen * Pakkekalender * går julebukk i romjulen * juleverksted hjemme Jeg syns det er så fint å gjøre ting sammen, og vil gi barna noen tradisjoner som de kan ta med seg når de blir voksne selv. Noen som har noen fine tradisjoner som de vil dele med oss? Noe spesielt dere gjør på julaften for eksempel?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Bortsett fra det du har sagt så pleier vi å møtes hele slekta å spise grøt og utveksle gaver noen dager før julaften.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Jeg synes du gjør masse jeg! Det eneste "spesielle" utenom de faste tradisjonene jeg gjør med sønnen min, er at vi sammen titter og kjøper lekre fugler for å sette på juletreet. Dette har vi gjort i 5-6 år. Han er like gira hvert år. Lillebror er ikke gammel nok enda, men han skal få en annen vri på tradisjonen når den tiden kommer:)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Vi setter ut mat til nissen natt til julaften. Da dekker vi på bordet, har kaffe på kanne og setter ut julekaker, nøtter og klementiner. Når barna står opp om morgenen kan de se at nissen har vært der. Det er kafferester i koppen, smuler på tallerkenen og så skriver han alltid takk med klementinskall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå