Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Det er sånne ting som dette her, som gjør at folk frykter barnevernet! At du har dårlig erfaring, det er tydelig.. men det kommer tydelig fram i møten du skriver at du ikke er helt riktig navla heller! (ett råd til deg, se deg i speilet, innse at barnet kanskje har det bedre uten deg, og slutt med det tullete propaganda opplegget ditt!!! Så til det jeg ville fortelle, jeg har ett par gode venninner som har fått god hjelp av barnevernet. De har vært inne i bilde til hun ene i flere år, hun får masse gode råd og tips av de, de har møter med barnehagen osv-. Hun har hatt endel psykiske problemer, mye angst osv. Men det har aldri blitt sett på som negativt av barnevernet at hun har vært åpen. Hun ble tilbudt avlastning, noe hun takket nei til. Dette ble heller ikke sett på som negativt. Jeg har en annen venninne som har bodd på mødrehjem, der fikk hun masse god hjelp og masse gode råd. Barnevernet holdt litt på saken etter hun var ferdig der. Men når ungen var rundt ett år, og det hadde gått knirkefritt hele veien så avsluttet de saken. (hun var der pga rus før og psykiske problemer) En kamertat jeg har ble tatt hånd om av barnevernet når han var liten. Han forteller han hatet de da, men er veldig glad nå i dag for at de faktisk flyttet han. Det finnes faktisk mange solskinnshistorier, og de er til for å hjelpe og for å gjøre det beste ut av ting! Det er kun 5% av alle sakene hos bv som ender med at ungen blir fratatt!!!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 HÆ?????? Hvem er det du snakker om ?
kokosyklus Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 En innlegger lenger ned på siden som ikke er vel bevart. Derfor bør man ikke være på anonym med seriøse innlegg. Heldigvis vrker HI som ei skikkelig oppegående jente, så jeg tror det preller av som vannet på gåsa. Og godt er det:)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 det var en her som hadde skrevet at hun hadde møte i barnevernet, og en alvheim hadde kommentert med 10 bud om at hun ikke møtte ta i mot hjelp, osv.. vanlig barnevernpropaganda fra mennesker som ikke er friske!!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #5 Skrevet 29. november 2010 Jeg fant at Alvheims 10 bud var svært informative. Bv ville at jeg skulle høre på veiledning om ting jeg visste fra før. Det er heller bedre å skaffe seg en god barnepasser /dagmamma en dag i uka. Da det er meget stressende å høre på Bv sin veiledning mens jeg vet de skriver rapporter om "hjelpetiltaket" og i etterkant uttaler seg kritisk om samspill osv.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #6 Skrevet 29. november 2010 I og med at jeg forteller om ganske private episoder ville jeg være anonym! Men jeg synes det er viktig å få frem disse historiene også! Det er utrolig dumt, at barnevernet har fått ett stempel over seg som banrekidnappere. Og jeg ser stadig grupper på facebook osv, med hjelp hun/han med å få tilbake barna osv.. De har mange medlemmer, så det er tydeligvis mange som tror på propaganda`n!!!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #7 Skrevet 29. november 2010 På foreldremøte i banrehagen informerer de også om ting jg vet, jeg hater ikke barnehagen av den grunn! Begynn å være litt mere åpen. Det er bedre at de forteller deg ting du vet! Helsesøster fortalte også meg "at det er vitkig du snakker med baby`n" jaeg tenkte bare, men det gjør jeg jo selvølgelig, føler meg ikke passer på alikevel! Voks opp, å slutt å tro dere er verdensmestere! Selv om de kommer med noen tåpelige råd, og takk heller nei til avlastning og ha barnevakt når det trengs! Selvfølgelig skriver de tiltak osv om det er gjennom de!! Det er de pliktet til. Det er ikke barnevakttjeneste!!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #8 Skrevet 29. november 2010 Vel, tenk deg da at i tillegg til informasjon fra helsestasjon, slektninger, bøker og internett, skal du ha tid til annen veiledning. Jeg mener slik veiledning fra BV passer best for dem som ikke leser bra eller er utviklingshemmede. Det er i utgangspunktet ingen grunn til at en som har angst vet mindre om barnestell enn andre.
♥mamma♥alene til 3 Skrevet 29. november 2010 #9 Skrevet 29. november 2010 Jeg har gode og dårlige erfaringer med barnevernet. Hovedgreien er jo at barnevernet skal sørge for at barn har det bra, men noen av de som jobber der glemmer det innimellom. Jeg skjønner de om føler seg forfulgt av barnevernet, og jeg skjønner de som sier dette bare er propaganda og tull. det er vel kanskje litt riktig begge deler? jeg skal komme med mine råd om du kommer i barnevernets søkelys.. 1 Vær Ærlig, men fortell ikke mer en det som er relevant. 2 Skaff deg gjerne advokat, advokaten er der for å ivareta dine interesser, og de bør jo og være barnets ettersom du vil ditt barns beste. 3 Vær litt ydmyk, det skader aldri. og om du er uheldig og har truffet en av de maktsyke så hjelper det alltid med ydmykhet. 4 Ta i mot veiledning og råd, ikke kveruler. Vi blir aldri utlært noen av oss og kan alltid bli bedre foreldre. 5 Skaff deg noen å snakke med, det trenger ikke være en psykolog, men må være en som holder tett og lytter uten å påvirke deg og komme med for mye råd. 6 Gi informasjon til de som har med barna på gjøre, ikke forsøk å holde det hemmelig for barnehage og skole..da begynner de bare å betvile din selvinnsikt.. Det beste er å informere om situasjonen så tidlig som mulig. 7 Involver familie og venner om du har noen ressurssterke rundt deg, ta tak i situasjonen din og forsøk selv å skaffe avlastning og hjelp i ditt eget nettverk 8 Snakk ALDRI uten å tenke deg om. Forsøk å være positiv og løsningsorientert. Du er den største resursen for ditt barn. Om du er uenig med noe så finn alternativer du kan presentere. 9 IKKE legg ut på nett alt som skjer, det hjelper ikke saken din om du sprer sensitiv informasjon som kan gjøre at andre kjenner igjen deg og barna på nett. Og det er ikke bra for barna om informasjon kommer på avveie. 10 Om alt er for jævlig, alle dum, og ingen vil hjelpe deg. ALT ER ALLE ANDRE SIN SKYLD.. Kan du snu på det? Kan du snu tankegangen din slik at ting ser mer positiv ut? Det var mine bud;-)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #10 Skrevet 29. november 2010 Herlig at du tenker at det eneste utviklingshemmede trenger for å ta vare på barna sine er litt veiledning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå