Gå til innhold

hmm.. Sier dere det ja?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at fler og fler popper frem, og fremmer det negative ved sin samboer/kjæreste/mann.. Så jeg regner med at jeg får høre litt fra dere nå ved å skrive dette her...

 

Hvis det virkelig er så illê som dere skriver, hvorfor kan dere ikke ta opp dette med deres gubbe og få han til å skjønne dette her? Dere er gravide, og det burde ha vært en periode hvor dere kun gleder dere, og ikke bare tenker på det negative.

hvorfor tenker dere ikke litt på det positive som dere kjæreste/sambo/mann gjør?

 

Jeg kan til tider være litt irritert fordi min mann ikke vasker klær foreks uten at jeg må be han om det, men uansett så tar han oppvaskmaskinen og tømmer den eller setter den på:) Noe som gjør meg glad igjen.Han passer på at jeg har en varm dyne å legge meg under fordi han vet jeg fryser litt fort nå, og derfor vil han at jeg skal ha det varmt og godt under dyna. Han kan godt hente ting til meg hvis jeg vil ha noe, og det er kjempestas for da vet jeg han kommer til å hjelpe meg når jeg blir stor og rund:)

Han støtter meg i alt jeg gjør, og omvendt. Jeg blir tatt godt vare på og han er kjempekosete på meg. Han synes jeg er kjempeherlig og omvendt. Rett og slett så er vi lykkelige! :)

 

jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som absolutt må skrive om det negative! er det så negativt at dere må klage hele tiden? Vel.. spark dere selv bak og gi dere selv et puff. Da får dere gjøre noe med det istedet for å bare tenke på det! Er så lei av at det kun er negativitet!

 

Skulle gjerne ha hørt litt om det positive deres mann har gjort.. Kanskje overrasket han deg med blomster? Kanskje lagde han middag og dessert? Kanskje han plutselig bare ga deg en massasje? Kanskje han lot deg få sove lenge mens han lagde frokost??

 

Kom igjen nå jenter/damer! Jeg er ganske så sikker på at dere klarer å si noe positivt om deres mann også istedet for BARE negativt!

 

 

God dag fra ei gladjente som har en kjempeherlig mann, og denne mannen tar godt vare på meg<3

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min shiner hele kjøkkenet hver kveld så jeg skal slippe å spy av matrester eller lukt hver morgen!

Han tar med seg snuppa vår på skogstur hvis jeg er utslitt etter jobb i helgene. Hun forguder han!

Han henger opp klær hvis jeg ikke orker

Han lager sunne woker til snuppa vår de dagene jeg ikke orker å lage middag. Wok er det eneste sunne han kan lage, men poenget er at han er opptatt av det!

han pusser opp det nye barnerommet etter jobb

Han støtter meg i mine valg, det har han alltid gjort, selv om det en gang betød at vi måtte selge en leilighet og flytte...

 

Da jeg var graid med førstemann og skikkelig skikkelig kvalm sto han opp midt på natten og kokte te eller smurte brødskiver til meg...

 

Det eneste negative jeg kan komme på er at han er syyykt B menneske. Jeg er syyyykt A menneske og det irrterer vel han kanskje like mye som at det irrterer meg at han stadig vekk er så jævla trøtt. Så tror jeg at det er en sunnere livsstil å ikke stresse så mye, så jeg prøver å justere ned forventningene til itng som skal gjøres før kl ti på morgenen i helgene. Det funker bra, så det betyr vel at det egentlig er en positiv ting det og:)

 

Lucky me!!

 

Skrevet

Jo, min samboer gjør mye positivt, ikke noen av eksemplene du kom med, men han har faktisk flyttet oss fra leilighet til hus helt på egenhånd i helgen. Kun med hjelp til bæring av de tyngste tingene i noen timer ene dagen. Jeg har bekkenløsning og oppi det hele ligger jeg med feber og forkjølelse på sofaen så har vært ytterst lite hjelp i meg... Jeg har allikevel klagd min nød over denne mannen på forumet her inne tidligere, og dette er ting som jeg har tatt opp med han, men han er en sta mann som ikke har lett å se ting fra andres sider. Istedenfor at jeg skal gå rundt og surmule og la mine (kanskje ubegrunnede) frustrasjoner ut over han og skape dårlig stemning i heimen får jeg utløp og sympati her inne, noe som da faktisk er positivt for han også siden det bevarer husfreden. Dessuten er da dette kranglesiden? Man går ikke inn her for å fortelle om at alt er flott og bra, heller få utløp for frustrasjoner:)

Skrevet

Høres ut som dere har noen skjønne menn... mannen min er også skjønn, men på en annen måte. Han synes det er deilig at jeg er gravid fordi da blir det ikke så mye mas om rengjøring. Sjeldent han vasker uten at jeg har spurt :)

 

Ellers lager han middag hver dag og tar datteren vår med på svømming hver søndag slik at jeg kan slappe av. Han tar kveldstellet til datteren vår hver kveld og har innsett at hvis det er noe jeg absolutt vil ha så gir jeg meg ikke før jeg får det. Derfor gir han seg for når jeg er "i modus".

 

Etter 10 år sammen så fungerer hverdagen vår veldig bra.

Skrevet

Det var 20 kuldegrader hjemme i dag tidlig. Gjett hvem som hadde kledd på seg og gått ut og startet bilen min mens jeg stod i dusjen?

 

Og gjett hvem som lager havregrøt hver eneste morgen fordi det er det eneste jeg får i meg til frokost. Selv hater han "tapetklisteret" men spiser det likevel for å holde meg med selskap.

 

Selvfølgelig må det gå an å bli frustrert og oppgitt over sin bedre halvdel, men personlig synes jeg det er en privatsak. Jeg elsker mannen min og er STOLT av å være gift med ham.......

 

........ nesten hele tiden :-)

Skrevet

;) Heldig du er!

 

Jeg er rammet av ekstreme humørsvingninger.. Og med det sagt, klarer jeg å bli fly forbanna på han ang småting i det ene øyeblikket, men forstr ikke selv at det er en filleting. Er nok mange med slike hormoner her som poster innlegg i raseriets øyeblikk og får det til å høres værre ut enn det egentlig er..

 

Mannen min er forresten fantastisk, fyrer i peisen hver morning, lager kaffe på morningen. Pusser opp i huset her og vil ikke at jeg skal bøye meg og løfte noe særlig, så jeg får beskjed om å legge meg nedpå litt og ta det med ro (har bekkenløsning).

Han finner på å kjøpe med hjem småting som han vet jeg liker.. Som min favoritt yoghurt, ferskpresset juice, røde epler +++

 

han gjør alt han kan for at jeg skal ha det behagelig. Men! Likevel har han ikke peiling på husarbeid. Han vet ikke at det må tørkes støv, at gulvene ikke kun kan bli støvsugd, men må bli vasket også. At senga må skiftes på og at en må lufte dyner og puter på jevnlig basis.

Han aner ikke at guttungen må bades jevnlig eller at han må spise og drikke jevnlig i løpet av en dag..

 

Alt dette må han bli fortalt hver gang noe skal skje, fordi han er en manne mann kan man si.. Han kan alt det jeg ikke kan og motsatt. Han kan hogge ned trær og kløyve ved så vi har ved i mange år. Han kan jakte på småvilt og storvilt og få fylt opp fryseren med kjøtt. han kan fiske fisk hele året så vi har noe sunt og ferskt til middag.

han kan alt om hvordan man utfører riktig arbeid etter forskriftene når det kommer til renovering og oppussing av huset vårt. Han har faktisk ribbet hele badet vårt, støpt nytt gulv, lagt nye gipsplater og flislagt hele badet vårt.. La varmekabler++ Eneste han måtte ha hjelp med var rørleggerarbeid, ikke pga han ikke kunne det. Men pga man må bruke rørlegger for å legge inn nye sluk++

 

Han kan fikse alt på bilen! alt fra bremser til airconditoin, fra styrekule til klutch..

 

Men han har ikke peiling på interiør og hva som skal til for å få ting til å se bra ut i hjemmet. Han aner ikke hva det vil si å vaske og rydde kjøkkenet. Fatter ikke hvorfor man må vaske kjøleskapet eller inni stekeovnen..

 

Og arbeidet han gjør er i perioder. Han pusser opp et bad. Så slapper han av og gjør alt han selv vil, drar på gutteturer, koser seg rett og slett. Og det er jo i de periodene en blir irritert fordi han ikke hjelper til med husarbeidet..

Jeg tar jo del i oppussingen, pris shopper, finner det vi skal ha av utstyr, handler inn materiale og måler opp. Maler alt som skal males, sparkler igjen spikerhull+++ Så mens han pusser opp, gjør jeg jo en god del jeg også. Og da når hverdagen kommer tilbake og han ikke gjør noe som helst av husarbeid.. Da har man lov til å vli irritert..

 

Ble litt langt dette.. Men ville bare få frem at mannen min er fantastisk, men vi har da også våre småkrangler.. Og noen ganger trenger man litt støtte fra medsøstre som forstår den type irritasjon...

Skrevet

ÅÅÅ, så herlig innlegg!! Skal innrømme at jeg har vært litt overrasket over hvor mange som er sååå irriterte på samboeren/mannen sin...

 

Samboeren min er helt fantastisk, og vi gjør ting sammen!! F.eks: Som oftest må jeg ta initiativet til å vaske klær, ta oppvasken eller rydde, men så fort jeg er i gang kommer han løpende og vil hjelpe til (dette skjer ikke ALLTID altså).. At han kaster klær overalt og roter gidder jeg ikke å bry meg om nå, da jeg har så masse andre, koselige ting å tenkte på/planlegge/snakke om/styre med..;))) Han rydder jo til slutt, spesielt vist jeg bare helt enkelt, og barnslig, kaller han rotekopp eller noe sånt..hehe;)) Han er spesielt herlig nå som jeg er gravid!! *Lykke*

 

Ser også mange som klager på at mannen er uenig i navnevalg, eller at det er heftige diksusjoner om dette. Det skjønner jeg heller ikke!! Jeg ville ALDRI kalt ungen min noe som samboeren min ikke føler seg komfortabel med eller som han ikke liker. Er det noen av oss som ikke liker et navneforslag, er det heller ikke aktuelt.

 

 

Skrevet

Ja, er ikke bare du som er overrasket over hvor mange det er:p He he!

 

Så koselig å høre at han er herlig :)

 

Jeg er absolutt enig! Jeg har tenkt på et guttenavn men min mann synes ikke noe om det så da ble det til at vi ikke bruker det.. Men vi har begge blitt enige om jentenavn da :o) Begge to bare: JA, det var fint :o)

Skrevet

Jeg har en helt håpløs mann... han ser ikke rotet og når jeg klager min nød om at jeg har vondt i ryggen eller noe sier han bare at jeg må sette meg ned og slappe av litt....

 

MEN: selvom han er helt håpløs når det kommer til husarbeid og jeg må fortelle og/eller spørre han om han kan hjelpe meg syns jeg han likevel er helt fantastisk...

 

jeg vet at det er mye av hormonene som styrer nå, så jeg får rast fra meg, feller noen tårer i sinne, også lar jeg det gå over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...