Fru.Antonsen Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Nå 16.11 kom tulla mi til verden, 4 uker før termin. I den anledning har vi fått streng beskjed av jm og leger om at siden hun er født for tidlig er hun såkalt umoden. Og sliter derfor litt med å holde kroppstemperaturen oppe/jevn. Hun blir veldig fort kald på føtter, hender, hodet osv. Derfor skal vi bare bruke ull klær på henne... Ull undertøy finner vi masse av. Bodyer fra str 40 og stilongs fra 50. Men, jenta vår skal jo ikke bare gå i undertøy!! Vi sliter som fy med å finne utenpå klær, bukser/gensere osv i ull. Minste vi finner er str 50 cm/56 og det svømmer hun jo bokstavelig talt i. Med tanke på bevegelsesfrihet osv er det veldig ubehagelig å ha på seg så mye for store klær. Jeg kjøpte en hel dress i merinoull i str 50 men må rulle opp armer og ben så det blir de tykke "pølsene" og igjen ubehagelig for henne... Nå har jeg sjekket alle kjedene, cubus, h&m, kappahl, polarn&pyret, babyshop, baby proffsen, reflex m.m men bortsett fra ett sett m grå jakke og bukse på cubus har jeg ikke funnet noe... Noen som kna hjelpe meg? Jeg har forøvrig prøvd å bruke bomull på henne men da blir hun iskald på hender og føtter omtrent med en gang.. Tips mottas med stooor takk
Gjest Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Slet med det samme selv. Jenta mi brukte størrelse 40 når hun kom til verden. Enda det var over termin. Isåfall, barnashus har såfall ganske mye små klær Ellers så fant jeg på en exit butikk.. Men vi måtte bare fint bruke størrelse 50 på henne.. Å har først begynt nå å brukt klær i størrelse 56.. Å hun er 4 mnd snart.
Mor Løvehjerte Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Nøste barn har jo noe, har du sett det? https://nostebarn.no/wp/produkter/Ull-okologiske-Barneklaer-Babyklaer-Ulltoy-Prematurklaer/ Ellers blir det å trygle noen om å strikke for deg. Du trenger kanskje ikke så mye klær til henne denne første vinteren? Ute bruker dere vel vognpose, og da begrenser det seg hvor mange lag med tøy hun trenger? Syns uansett det ser ut som at Nøstebarn har noe du kan bruke. Gratulerer med den lille forresten!
Bustehue Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 www.epla.no her selges masse strikkeplagg i deilig ull :-)
Mor Løvehjerte Skrevet 29. november 2010 #5 Skrevet 29. november 2010 http://www.mamut.net/englebarn/subdet230.htm
Gjest ->>- Skrevet 29. november 2010 #6 Skrevet 29. november 2010 http://www.unik-kids.dk/ har spesialisert seg på prematurtøy. Jeg vet ikke hvordan utvalget er i akkurat det du etterspør, men sikkert verdt en titt.
Fru.Antonsen Skrevet 29. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2010 TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSEN TAKK alle sammen nå er klesskapet til vesla fult, lommeboken er tom å jeg fikk handlet masse m god samvittighet
lilleღpersille Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Jeg hadde 2 mnd premature tvillinger. Jeg vil råde deg til ikke å kjøpe prematurtøy. Kjøp str 50. Jeg kjøpte str 50 i janus ullbody til dem og de er litt små i størrelsen samtidig som de har god stretch. Barnet vokser fort fremover så det er ikke lenge du får brukt prematurtøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå