Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Det jeg har lyst å kjøpe kommer på 2500,- til sammen, føler det blir litt dyrt kanskje..? Har pleid å ligge på ca tusenlappen tidligere, selv om han alltid overdriver til meg Hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 i år ble det gave på 3200 kr tilsammen.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Ingenting. Har aldri kjøpt julegave til hverandre. Kjøper heller noe vi trenger NÅR vi trenger det. I begynnelsen av februar skal vi dessuten flytte inn i nybygget hus så er nok av ting å bruke penger på.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 I fjor ble det 1100, i år ca 900. Det er ikke så viktig hvor mye gaven koster, bare det er noe han ønsker seg eller har bruk for..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #5 Skrevet 29. november 2010 gnien dere er .. jeg bruker aldri mindre enn 5000. og 2000 per barn. og ja, jeg er en av de som OGSÅ gir pakkekalender til barna. stakkars barns å bortskjemte de blir
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #6 Skrevet 29. november 2010 Jeg har pleid å bruke 3-4 00, han pleier å bruke 3-4000. Nå holder det med denne pengesløsinga, så nå har jeg satt foten ned og sagt at om han ikke klarer å holde seg på et normalt nivå dropper vi gaver til hverandre. (Bare tull han kjøper også. Smykker som ikke står i stil med noenting jeg pleier å bruke så han BØR skjønne at det ikke er min smak. Rådyr klokke en gang. Herregud jeg går jo ikke med klokke. PC en annen gang, men jeg hadde jo da en helt ny laptop. Bare penger ut av vinduet og ender med at vi ikke får betalt regningene våre)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #7 Skrevet 29. november 2010 Hehe, gnien ja. Det er ikke normalt å bruke SÅ mye penger da:) Ikke alle driter penger skjønner du.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #9 Skrevet 29. november 2010 Vi har en "grense" på ca 1000 kroner til hverandre. Siden vi har felles økonomi så er jo begge med å betaler på en måte Vi synes det er hyggelig å gi hverandre noe til jul, men dyre ting snakker vi om og kjøper sammen I år kommer gaven til min mann på 1400 kroner, litt dyrere enn grensen vår, men det er noe jeg vet han ønsker seg og noe jeg vet han hadde kjøpt seg uansett om han ikke får det til jul
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #10 Skrevet 29. november 2010 Det har vel ligget på mellom 500 og 1000, det kommer an på hva han ønsker seg/hva jeg har lyst å gi ham! Spiller ingen rolle om det bare koster 300 dersom det er noe han virkelig ønsker seg. Det meste jeg har brukt var 1500, men da hadde jeg også god råd. Det meste han har brukt på meg var ca 2000, hvis ikke vi teller med forlovelsesringene da...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #11 Skrevet 29. november 2010 Vi har egentlig pleid å bruke MYE penger på gaver til hverandre det har liksom vært en måte å vise at man setter pris på partneren sin. Selv om vi er veldig glade i hverandre så har vi ikke vært så gode til å kommunisere med herandre i hverdagen tidligere, dette har vi jobbet litt med og er blitt mye bedre på. Vi har da funnet ut at vi ikke trenger å bruke så mye penger på gaver til hverandre til jul. I år blir det vel kansje bare en liten ting som han trenger, ny treningsbukse eller noe slikt
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #12 Skrevet 29. november 2010 Ca 1000 til 1500 kroner. Avhenger av hva jeg finner på og litt økonomi. I år får han billett til Top Gear forestillingen sammen med sønnene og svigersønnen vår+ votter fra Burton. Tilsammen litt over 1000 kroner dette året. Barna får for det samme, mens mannen min gjerne slenger på litt mer til meg;-)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #13 Skrevet 29. november 2010 Vel, i år har jeg brukt mye mer enn jeg pleier å bruke. Har kjøpt 2 top gear billetter til showet i Oslo i mars, inkl flyreise og 2 overnattinger på hotell. Det kom vel på litt over 5000 kr. Men nå skal det sies at vi ikke har vært på tur sammen alene på over 4 år, så den blir jo litt til oss begge to, siden jeg skal være med;) Bruker vanligvis å kjøpe for 1000-3000 kr. Alt etter hvordan økonomien er, og hva han ønsker seg. Billettene jeg har kjøpt vet han ingenting om, så jeg gleder meg til å se reaksjonen hans på julaften!
StoltHønemor<3 Skrevet 29. november 2010 #14 Skrevet 29. november 2010 Forskjellig fra år til år:) I år vil det vel ligge på rundt 15-1600 kroner Det spiller ingen rolle hvor mye det koster.. Bare tanken
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #15 Skrevet 29. november 2010 Kommer som regel på 2-2500 kr. En hovedgave på 1000-1500,- og et par små gaver fra nissen
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #16 Skrevet 29. november 2010 Som ei over her...vi kjøper ikke gave til hverandre.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #17 Skrevet 29. november 2010 I og med at jeg bare får inn 4000 i mnd, og husleia er på over halvparten, så blir det ikke så mye penger til min kjære. Prioriter de andre først. Pleier som regel alltid å få med meg noe hjem til han etter å ha vært på en bytur, så han får mye mer utenom jul enn det noen andre får.. Har ikke fått barn enda, men mini kommer før jul:) Så regner med jeg får kjøpt en ting til far, fra sønn^^, Satser på det, men blir nok ikke noe dyrt.. I fjor hadde jeg mye mer penger jeg kunne bruke på julegaver til alle, å da fikk han får ca. 2000. Men siden lommeboka ikke strekker så lang i år, så får han for en del mindre.. Mener det er tanken som teller, og så lenge det er noe han ønsker seg, eller trenger. Så spiller det ikke noe rolle om det koster 500 eller 5000.. Man må kunne se hvor langt lommeboka klarer å henge med:)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #18 Skrevet 29. november 2010 Det er litt forskjellig. Noen år har vi blitt enige om å kjøpe en dyr ting felles, f.eks. ny TV eller kamera, og da kjøper vi bare en bok eller noe sånt ved siden av, så det hvertfall blir en liten overraskelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå