Gå til innhold

Kvalm!...Ok med reisesyketabletter?


Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sliter med småkvalme hele dagen og det sliter på humør og arbeidslyst. Har hørt at reisesyketabletter som Postafen feks. kan hjelpe. Er det noen av dere som kan anbefale dette og er det helt ufarlig å ta disse?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Uff, det lurer jeg også på. Jeg sliter veldig med kvalme hele dagen og ingenting hjelper. Hadde hyperemisis i forrige svangerskap og fikk da postafen på resept fra sykehuset (bare for at jeg kunne kjøpe flere pakker om gangen på apotek), men jeg tok nesten ingen tabeletter. Leger gir jo ut penicillin også, uten at det er særlig bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Postafen er helt ok, det samme er afipran, som er bedre, men den er på resept. Jeg tar begge deler for jeg har Hyperemesis... men har blitt bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Dette er omdiskutert, men jeg spurte legen min om det var noe jeg kunne få for å komme meg på bena igjen. Hun smilte stort og skrev ut en resept på postafen (finnes reseptfritt, men blir billigere med resept). I alle år hun har vært lege, har gravide brukt postafen. Aldri har hun opplevd noe negativt i forbindelse med dette! Jeg stoler på henne og føler at livet er litt bedre med postafen... er dog veldig trøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg fikk det også utskrevet av lege. Tar det når jeg føler jeg må... For å få en pause fra spysyke og for å få meg en god natts søvn. Men det har en bivirkning som er litt kinkig for gravide: Man får (om mulig) enda litt tregere mage av det. Det står i pakningsvedlegget at gravide kan ta det "om det er absolutt nødvendig". Hva enn det betyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Jeg har fått sterk anbefaling fra 2 leger om å ikke ta postafen. Fantes annen kvalmedempende legemidler man kunne ta som ikke var skadelig. Husker ikke hva det var selvfølgelig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg fikk flere behandlinger med intravenøst hos legen før hun ga meg prostafen. Ble også sykemeldt lenge før det.

Men tilslutt måtte jeg ta det. Når man spyr opp mot 14 ganger om dagen blir man ganske desperat. Heldigvis er det verste over her nå, selv om jeg ennå sliter nok til ikke klare jobbe fult.

 

Føler med alle andre kvalme. God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...