Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Hvor stort akvarium trenger di for å trives alene? Har ett med 6 liter nå, men synes det ser så lite ut. På dyrebutikken står di bare i ett lite glass uten luft.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 du kan kun ha en... å de trenger vel ikke så stor plass?? google er fink, søk på kampfisk =)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Min erfaring er at kampfisk ikke trenger ekstra luft, så de kan stå i bolle eller lignende. De trives med noe de kan "gjemme" seg i iblant, feks trestamme, steiner eller planter. De trenger ikke allverdens plass siden de er små fisker som bor alene på sitt territorie.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #5 Skrevet 29. november 2010 Kampfisk trenger ikke så stor plass, og som det sies over her; de trenger ikke pumpe. Kampfisk har et organ (labyrintorgan) som gjør at de kan puste luft (de kommer opp i vannoverflaten). Kampfisken sover gjerne oppå noen blader som står under vann, ganske vittig fisk egentlig:) OBS; kun en hannfisk!! De blir gjerne kamplystne hvis to hanner settes sammen. Og skal du ha hunnfisk sammen med hannen, så gå til anskaffelse av 2-3 hunner- hannen kan bli litt vel voldsom når all oppmerksomhet rettes mot ei. Kampfisker er utvilsomt noe av det morsomste man kan ha av fisk, har hatt mange mange oppgjennom årene:) Fikk en del kampfiskbabyer etterhvert også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå