Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Hvis et par der begge har Downs blir gravide,får de automatisk barn med Downs da? Bare lurer...Mener å ha hørt at de kan få barn uten Downs...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Ettersom downs er en feil på genene kan jeg ikke tenke meg at de vil få helt friske barn... Genfeilen blir jo ført videre og vil forårsake problemer av en eller annen art i neste generasjon...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 De har ikke noe særlig større risiko for å få barn med downs eller andre unormaliteter enn andre har, faktisk...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Ettersom mennesker uten Downs kan få barn med Downs så fungerer det sikkert slik andre veien også
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #5 Skrevet 29. november 2010 Får mennesker med Downs ansvar for evt. egne barn? Kan vanskelig tenke meg at de skulle være i stand til å oppdra barn på egen hånd. De greier jo ikke å ta fullt ut vare på seg selv engang.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #6 Skrevet 29. november 2010 De eier jo nesten ikke evne til å reprodusere seg da. Heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #7 Skrevet 29. november 2010 Det er nok ikke noen spesielle regler for de med downs, men mennesker som knapt kan ta vare på seg selv får jo ikke ta vare på barn. Det ville vært meget risikabelt for barnet. Da har en forhåpentligvis familie rundt som kan trø til, evt barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #8 Skrevet 29. november 2010 Mennesker med downs er jo på barnestadium mentalt! Sier seg selv at slike folk ikke kan ha omsorgen for et lite barn.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #10 Skrevet 29. november 2010 De aller flest menn med downs er sterile, så sjansen er veldig liten for at ett par der begge har downs får barn. Men sånn ellers vil jeg tro at psykisk utviklingshemmede i ett parforhold er anbefalt prevansjon med oppfølging....dvs p-sprøyte eller sånn implantat om ikke noen passer på ved bruk av p-pille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå