Gå til innhold

Kunne du gitt dette i julepresang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 8 måneder, og vi har gått på babysvømming med han i høst. Veldig koselig og noe vi har veldig lyst til å fortsette med!

Kurset som starter etter jul koster imidlertidig 1900 kr, og vi har ikke særlig god råd (jeg er student).... men dersom en del av det er julegaven blir det jo med engang litt greiere....

Så da er spørsmålet - synest du vi kan gi babysvømmingkurset til mini i julepresang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Da ville jeg heller droppa å gi gave, faktisk :) Du finner kjapt en billig leke til en 50lapp som han får glede av :)

Skrevet

Ja det synes jeg dere kan gjøre:)Nå er han jo så liten at han ikke kan si hva han ønsker seg,men babysvømming er jo supert uansett!

Og man kan fint gi slike ting i gave når de blir større også,om det er noe de har lyst til å drive med.Det er forferdelig dyrt med forskjellige typer kurs ol til barn,og barn har godt av å forstå at det faktisk koster endel,og at man kan få slikt i gave.

Skrevet

Ja, det synes jeg er en god ide :)

En "billig leke til 50 kroner" som en over her skriver får h*n nok mer enn nok av av familie, venner osv. Barnet er enda ikke stort nok til å se at det ikke ligger en gave fra dere under treet, men hvis barnet har stor glede av babysvømming er dette en kjempefin presang mener jeg :)

Skrevet

Jeg har aldri helt skjønt hvorfor foreldre gir gaver til barna på under 1 år til jul, så hvorfor bare ike skippe gave og gå på babysvømming når nytt kurs starter? Det er jo ikke akkurat som om en 8 mnd gammel baby skjønner om kurset er en julegave eller ei. Han får helt sikkert andre gaver fra andre, og det holder rikelig vi jeg tro av vanlige gaver :-)

Skrevet

Jeg regner med at han får nok leker av andre til jul.... :) Og han har stor glede av å gå på babysvømming - stortrivest!

Men tror du misforstod litt, det er ikke sånn at vi ikke har råd til å gi julegave i det hele tatt altså. Men vanskelig å ta seg råd til 1900 kroner i januar (når "alt" annet skal betalest) om det skal komme oppå julegaven..... :)

Så om jeg omdefinerer spørsmålet litt: kunne du gitt babysvømmingkurs til en på 8 måneder i julegave (uavhengig av din økonomiske situasjon)

Skrevet

herregud, 8 mnd!!! ungen skjønner jo ikke en dritt alikevel!!!

Skrevet

Kanskje vi vurderer dette selv, mini er bare 6 mnd :)

Skrevet

Ja regner med han får plenty av andre gaver som han ikke skjønner noe av uansett.

Men da tror jeg vi går for svømmekurs :) Ville bare sjekke om folk synest det var en tåpelig ide..... er jo ikke akkurat sånn at man kan pakke inn svømmekurset å legge det inn under treet, selv om jeg er enig i at han ikke skjønner noe av gaver uansett...

HI

Skrevet

Det vet jeg selvsagt....men er det ikke normalt å gi julegaver til de under året også? Vet ikke hva som er normalt jeg....første barnet....

HI

Skrevet

dette kunne vi gjort ja. her skal både babyen og storesøster begynne sammen på søskensvømming etter jul, tanken har ikke slått meg på i gji det i julegave men det var jo smart. Nå ar vi jo kjøpt julegave så.

vist babyen har eldre søsken er det jo greit å gji julegave selv om de er under 1år som en over sier. Storesøster her er veldig opptatt av at ting er likt så om han ikke hadde fått julegave av oss eller henne så hadde hun nok blitt veldig lei seg. så er blir det gaver fra oss selv om babyen bare er 4mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...