Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Her er alt fremme 1 desember. Og jeg GLEDER meg
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Kommer til å pynte rundt den 10, inkl juletre. Mest fordi vi blir bortreist i jula, og jeg har lyst å ha litt jul i eget hus også. Skulle vi vært hjemme hadde ikke juletreet blitt pyntet før 22/23, men litt julepynt rundt omkring hadde nok kommet opp tidligere.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Julepynten setter vi frem til jul. Det vil si at vi tar frem duker ol om kvelden lille julaften slik at det er klart om morgenen julaften, og så pynter vi huset og juletreet julaften formidag. Nå i adventstiden har vi lillalys og noen duker/brikker og adventstake. Stjerner i vinduene kommer også opp ca 1. desember. Juleblomstene kommer i hus siste uka før jul.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Julegardinene, staken i vinduet og stjerna er oppe her Resten kommer uti desember, nisser og sånt Juletreet pyntes 23. med barna =)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #5 Skrevet 29. november 2010 Pynter 1.desember jeg! Da henter jeg frem all julepynten og setter fram. For meg så er det jul hele desember og er proppet full med julestemning en hel mnd. Hadde jeg følt at det ble "brukt opp" eller at jeg ble lei hadde jeg ventet.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #6 Skrevet 29. november 2010 vi har alltid pyntet treet og sånn på kvelden lille-julaften.. slik at det er jul på morgenen! men litt annen julepynt setter vi fram litt tidligere.. jeg har allerede fått opp litt lys i vinduer og sånn.. men tror jeg må skaffe meg noe mer julepynt. for har nesten ikke noe!! så takk for påminnelsen
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #8 Skrevet 29. november 2010 Vi tar hovedpyntinga på lille julaften. Pynter til advent med lilla duker lys og div, stjerne og adventsstake til 1. søndag i advent. Da kommer også julegardinene opp. Ellers pleier vi å ha pepperkakehuset klart innen Lucia
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #9 Skrevet 29. november 2010 Adventsduk, lys, stjerne og 4-armet lysestake til 1. søndag i advent, resten lille julaften...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #10 Skrevet 29. november 2010 Vi pynter her 1.desember. Nisser, lys, duker og kalendere, ja alt bortsett fra juletreet. Baking, julemusikk og julefilmer kommer også fra 1. desember. Så kjedelig å vente helt til lille julaften, da bli jula så kort
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #11 Skrevet 29. november 2010 Her er det også jul ganske lenge, men det er fordi vi lar pynten stå helt til jula er slutt, dvs, 20. dag jul.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #12 Skrevet 29. november 2010 Pynter til advent 1. des (evt 1 søndag i advent om den kommer først). ELSKER lilla Pynter til jul - rødt, nisser, jultre osv 23. desember. Tar julen ned 13dagjul. Litt gammeldags jeg da
¨¨¨~~~¨^^^**\\\\\]]][[[### Skrevet 29. november 2010 #13 Skrevet 29. november 2010 Pynter til jul lille julaften. Og jula varer til 20. dag jul, altså 13. januar, i tråd med gammel, norsk tradisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå