Gå til innhold

Et par spørsmål om bryllup.

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Bør man ordne lokale før kirke eller omvendt?

2. Må man ha papirene i orden før man bestiller kirke? Hvor gjør man i så fall det og hvor lenge er de gyldige?

3. Når man bestiller lokale, når betaler man da? Ved bestilling eller ved "bruk"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kirke først kan være greit, om du vil ha en spesiell :)

Papirene sender du inn på forhånd, og prøvningsattesten er gyldig i 3 mnd eller noe...

Akkurat med lokale vet jeg ikke, vi har enda ikke fått regning...

Skrevet

Så jeg kan bestille kirke nå, selv om det er 1,5 år til? Da er den liksom i orden. Så ordner vi papirene noen mnd før?

hi

Skrevet

Hei!

Bestill kirka med en gang, du. Papirene du får gjelder i 4 mnd så vidt jeg husker, og da kan det være for sent å bestille kirke etc. Du kan gjerne bestille lokale like tidlig. Du må nesten høre med dem når de ønsker betaling, noen vil ha på forhånd, andre etterpå. Kanskje du kan velge, eller betale halvparten på forskudd og resten etterpå. Papirene tror jeg det er folkeregisteret som ordner med, dvs du må kontakte de. Dere må vel ha kopi fødselsattest eller dåpsattest vedlagt. Guri, er bare to år siden vi gifta oss, har glemt mye gitt! Kan anbefale boka "Bryllup!" av Mona Grudt, der er all sånn informasjon, og masse inspirasjon i tillegg.

Skrevet

1 Bestill kirke og lokale (om dere ønsker en spesiell kirke og et spesielt lokale) nå.

2 Papirene har 3 mnds varighet så de er det ikke noe stress med.

3 Dette er litt forskjellig, noen krever depositum mens andre bare etterfakturerer. Dette må du nesten sjekke ved de enkelte alternativene dere har ;)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk. Ønsker en spesiell dato ja, så greit å vite at man kan gjøre det så tidlig:-)

hi

Skrevet

1.Hvis dere vet hvor dere skal gifte dere, og hvor dere vil ha selskapet så bestiller du nå med en gang. Noen steder har mer pågang enn andre. Hvis ting skulle endre seg så er det heller ikke noe problem å avlyse/flytte dato. Det måtte vi, og ingen sa noe på det.

2. Papirene ordnet vi først når det nærmet seg bryllupsdato. Men hør med kirken, de har kontroll på når slikt skal sendes inn.

3. Vi betalte hele festen etterpå, både lokalleie og forbruk (mat/drikke). Mulig noen vil ha et lite depositum, det må du nesten høre med utleier om.

Lykke til med bryllup!

Skrevet

Tusen takk. Da bestiller jeg kirke, greit å få datoen på plass for å være på den sikre siden:-)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...