Gå til innhold

Er dette maserier, starten på riene eller bare mensmurring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag 10 dager over tiden og er førstegangsfødende.

Våknet i dag tidlig med samme smertene som menssmerter i korsryggen og nederst i magen. Innimellom kommer det nå sterkere "tak" på en måte, mest i korsryggen men også litt i magen. Slimproppen min gikk nok i stad når jeg satt på do, for det kom litt blodfarget/rosa slim.

Siden jeg aldri har vært med på dette før, aner jeg ikke om dette bare er maserier eller om det er noe mer. Har lissom forestilt meg at riene skal være SKIKKELIG vonde.

Regner med at det er noen som kan ha hatt noe av det samme her... :)

Tenker å ringe fødeavdelingen etter hvert, men tenkte å få tatt tiden i mellom disse "takene" først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg synes det høres ut som den perfekte start på fødsel!

Skrevet

Jeg synes også dette høres ut som starten på en fødsel!

Skrevet

Høres ut som du er i gang ja :)

Masse lykke til!!

Skrevet

Høres ut som det er starten på noe det her:):):)

Ønsker deg masse masse masse lykke til...

Mange varme (litt misunnelige) tanker til deg i dag:)

Skrevet

Sorry for å kuppe innlegget ditt, men hvor lenge skal liksom disse "takene" vare? Hadde noen i natt, det var fra ca 2-4 minutter med 8-12 minutters mellomrom i de periodene de kom. Er ikke det lenge? Hvor lenge varer en rie?

Skrevet

min fødsel startet med maserier som gikk over i rier, så tror nok du er i gang :-) jeg hadde maserier en hel dag før de tok seg opp til "!ekte" rier, men dette er jo veldig individuelt :-) lykke til :-)

Skrevet

Ingen fasit på hvor lenge en rie skal vare. Ligger vel som regel på rundt 1 minutt. Da jeg fødte sist lå mine på alt fra 20 sekunder til 2 minutt......og da hadde jeg 8 cm.

Skrevet

Det var sånn det begynte med meg! De blir vondere og vondere. Og til deg over her: hos meg så tok vi tiden på riene hjemme til 60-90 sek, men på sykehuset var de bare på 55 sek. Ikke aner jeg hva som gjør det..

Skrevet

Har det akkurat som deg! er 6 dager på overtid,så når jeg leser at det kan være begynnelse på fødsel blir jeg HAPPY :) er også førstgangs,så vet liksom ikke hva som betyr hva med disse "smertene".

Satser på at VI er ferdig og sitter med vår baby om etr par dager :)

Skrevet

Høres ut som starten på mine fødsler ihvertfall. -Og ihvertfall med tanke på at du er 10 dager over... Hadde du vært et par uker før, kunne det kanskje tatt litt tid..hehe Jeg pleier å begynne sånn og så er det bare å smøre seg med tålmodighet resten av dagen og natta kanskje, før det er på tide å komme seg til sykehuset. Men kan jo gå fortere for deg! Lykke til:)

Skrevet

En liten oppdatering fra HI her..

Det var helt klart starten på min fødsel. Dro til sykehuset, hadde en cm åpning, men med tier ca hvert femte minutt. Ble sendt hjem for å slappe av, men dro tilbake 3 timer etterpå. Mens jeg satt med aparater på meg sank hjertelyden til babyen kraftig, og det ble mye styr. Hadde da ikke noe mer åpning enn tidligere på dagen. De tok da vannet, og satte på elektrode på hodet til babyen. Hunvar veldig stresset i en times tid, samt missfarget fostervann. Det ble da avgjort at det ble ethaste keisersnitt. Hun blefødt kl 22.11 i kveld. Hun pustet litt dårlig og fikkoksygen, men de fant ut at hunvar en liten infeksjon, så hun er sendt videre til sykehuset i Drammen, siden de ikke Jar ntfødtintensuv her på Ringerike. Jeg blir sendt etter med sykebil i morgen en gang. Gleder meg til å få holde jenta mi for første gang :)

Skrevet

Ser det ble noen skrivefeil der, men sånn blir det å skrive så langt på en iPhone :)

Skrevet

Gratulerer! Hvil deg godt nå fram til du drar :) Stor klem

Sitter her med rier selv, 4,5 min mellom de to siste...kanskje lurt å vekke mannen snart :)

Skrevet

Gratulerer så mye :)

Skrevet

Gratulerer med pia di!

Leit det ble så dramatisk for dere:(

Skrevet

gratulerer så mye :-) ikke bra at det ble så dramatisk, men håper hun kommer seg raskt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...