Gå til innhold

Skulle pynte til jul (advent) i går...

Anbefalte innlegg

Skrevet

men det ble med tanken gitt!

Jeg lovte klart gull og grønne skoger til barna om at I DAG skal vi pynte! De stod der med stjerner i øynene og gledet seg til å hjelpe mamma:)

Så alle 4 gikk ned i kjelleren og hentet frem det som skulle til. Her har vi begrenset oss til engeler de første ukene (dagene..) for så å kunne hente frem nissene litt nærmere jul.

Så engler, lysestaker, adventstjerne og enda flere lysestaker ble børstet støv av og bært opp i stuen.

Det store høydepunktet var jo da mamma skulle sette på lyset i stjernen;)

Mamma setter i stikkontakten- og hva skjer? INGENTING! Ja,ja- da blir det ny stjerne i år!

Neste er jo da den fine lysestaken (med 7 lys..) Tror du den virket da? NEI

Ja, ja- får kjøpe nye pærer i dag da.

Så setter vi oss ned får å lage skål med fire kubbelys med tall og pynt som vi har gjort i mange år. Mamma henter de fire lysene som ble kjøpt på ikea for flere uker sien (har jo planlagt godt må vite)

De må da virke:) Men overraskelsen var stor da plasten ble dratt av og lyene viste seg å være allt annet enn lilla! Burgunderrøde faktisk!!

Sier litt om lyset på ikea! (ikke mamma sitt syn nei)

Så vi pynter i dag isteden vi!

Må bare en tur til byen først;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.....typisk! Jeg har omsider lært av tidligere års feil, så i år fant jeg alt fram på lørdag, FØR butikkene stengte. Opp med stjerner og fram med lys. Sendte mannen ut på butikken for å kjøpe de lyspærene som manglet (for det mangler alltid pærer), og vips, der ble det advent i god tid i år. ;o)

Skrevet

Smart du!

Hadde samme tanke, men endte med å være på jobb hele lørdag pga sykdom der og da rakk jeg jo ikke det..

Men det er jo typisk at alt går galt når det er på en søndag!

Skrevet

Hi-hi...første søndag i advent er ALLTID på en søndag da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...