Gå til innhold

Til dere med bleiebarn, hjelp meg litt her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags stellebord / stellekommode har dere, og hva er du fornøyd med eller mindre fornøyd med med det dere har?

Lurer på sånt med badekar i lokket, er det lurt?

Skal ønske oss til jul fra mine foreldre og de vil gjerne vite hva slags vi ønsker oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har stellekomode med plass til badekar i.og brukt det til begge ungene.og det skal brukes igjen til våren.har vært veldig godt fornøyd med det.det er fra trekløver.veldig greit å kunne stå i normal stilling når babyen bades også er det bare å legge lokket oppå badekaret og så er det stellebord igjen. :)

vårt er nå 6 år gammelt og begynner å få litt skavanker.skuffene begynner å bli dårlige og 2 av de er ødelagte i skinnene.men hørte det kunne være fordi vi hadde hatt de for fulle.-altså presset nedi tøyet,og det hender jo... men til å være så mye brukt som den er blitt så er jeg godt fornøyd og skinnene er sikkert byttbare.badekaret blir fort for lite om du får en stor baby.mine var på 4,2 og 4,4 kg så det var ikke så lenge før det ble dårlig med plass.men veldig greit så lenge det passet.jeg ville iallefall kjøpt det igjen om det var meg ;)

Skrevet

har 4 barn så jeg har fått prøve litt forskjellie løsninger:stellebord med badekar under lokket +hyller under vil jeg ikke anbefale.opplevde flere ganger at tøyet og bleiene som lå under ble vått.vaneli g stellebord funker fint til ungen blir så stor at den ikke vil ligge stille (kan bli litt skummelt etter hvert)for min del ente det med at det bare ble stående å ta plass.med minsta har jeg brukt bare en stellematte.hadde den oppå vaskemaskinen nå hu bvar bitteliten. nå som hun er et år og har litt dåligere tid legger jeg den på gulvet og skifter.bleier og sånn har jeg i badeskapet.tøyet ligger i komoden hennes på rommet.(likegreit siden jeg må inn der noen ganger om dagen uansett.)har ei lite plastbade kar som jeg setter i dusjen når hu bader.vi er veldig fornøyd med den løsninga:)

Skrevet

Når han var liten hadde vi stellebord til 200kr fra ikea. Det var helt greit, når vi modifiserte det og satt inn skuffer til å ha klær i. Nå er han laaaang og "alt" stakk ut. Steller mest stående, ev. liggende på gulvet.

Har ei venninne som har et stort solid stellebord med mulighet til å "stroppe fast" ungen. Det ser veldig kjekt ut. Da har du en reel mulighet til å fortsette å vaske med klut og vann selv etter de første mnd. -Lurer på om jeg skal kjøpe et slikt til babyen i magen!

Skrevet

Jeg har stellekommode med badekar i lokket. Vet ikke hvordan da det er kjøpt brukt. Jeg kommer aldri til å bruke noe annet. Det er stødig med en aktiv krabat på, plass til alt man skulle trenge og enda god plass selv om ungen er tippet året. Badekaret brukte jeg aldri. Upratisk syns jeg så jeg la heller litt ekstra penger i en balje med spedbarnsstøtte i. Den brukte jeg til hun ble nesten året før jeg kjøpte sammeleggbart badebalje. Men det var mest pga plassmangel. Jeg tenker som så at nå er stelle-på-bord perioden over men stellematta kan jeg legge på gulvet å kommoden er enda superpratisk å oppevare klær i :)

Skrevet

Det fra IKEA er vel kommet ut som best i test, og er stødig og godt. Sniglar heter det vel, og må være det billigste du kan få tak i i tillegg.

Vi har vært fornøyd med å ha badebaljen ved siden av!

Skrevet

Kjøp heller en vanlig kommode og stellepute, mer praktisk.

Skrevet

Best i test fra IKEA, det ser joooo fryktelig skavank ut, som det hele skal ramle sammen tvert...

Jeg hadde stellebord med badekar opp i. For meg var den en veldig god løsning. Fordi stellebordet jeg hadde, BREVI, var høgt, og jeg er høy, så det passet meg utmerket. Et veldig solid og sikkert et. Der kunne du jo legge alt av ting du trengte. Som noen nevnte over, at det kunne bli vått under da du badet, men er ikke verre enn, at du legger over noe beskyttelse. Går så fint att. Mitt hadde med hjul, men gikk seff an å låse.Skal også si, at jeg låste det aldri. Barnet la såpass sikkert, at det ikke var nødvendig. Og jeg har et veldig aktivt barn, ikke i ro nesten. Etter at jeg hadde badet tulla la jeg henne på underlag, mens jeg tok ned lokket. Du finner dine balanser i alt. Syns stellebord er tingen, da man kan kjøre det frem og tilbake som man ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...