Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Ja, man skal ikke forvente noe av besteforeldre eller annen familie, man valgte selv og få barn, jeg vet det. Likevel er jeg litt oppgitt og lei meg nå. Vi er blitt invitert på julbord til helgen et stykke unna her vi bor. Ikke kjempelangt, men sånn at taxi vil komme på over 1000 kr. Noe vi ikke har råd til nå rett før jul. Derimot er hotellrom inkludert i julebordet, så både det, frokost og alt er gratis. Vi har kjempelyst til å gå siden vi trenger litt tid sammen etter et ganske tøft år hvor det har skjedd mye. Jeg har en mamma som har en sykdom som gjør at hun ikke kan løfte tungt, derfor kan ikke hun passe minstegutten, men hun kan ta storeguttene på 5 år og 7 år. Våres søsken er bortreist og eneste vi har igjen da er svigers. Minsten er 16 måneder. Han er en relativt enkel 1 åring å ha med å gjøre, men er jo aktiv som 1 åringer flest. Og så sover han ikke så godt om natten. Man må regne med bli vekket en 4-5 ganger. Har forsøkt alt og litt mer, men ingenkan forklare hvorfor han våkner så mye, det er visst bare slik med ham. Men svigers vil ikke passe ham over natten verken hos seg eller oss. De kunne komme hit på kvelden og sitte barnevakt, men da måtte vi komme hjem igjen. Alternativet da er jo at en av oss ikke drikker og kjører bil, og at vi går tidlig siden vi da må være hjemme igjen innen midtnatt. Det går jo så klart bra det også, men det føles veldig kjipt. Det er snakk om en eneste natt for dem som blir litt oppstykket. En kveld oo en formiddag som blir litt travel. De er spreke og friske og veldig flinke besteforeldre ellers, men dette vil de altså ikke. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, er bare skuffet og måtte vel få det ut
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Skjønner godt at du er skuffa ja Hadde jeg også vært. Og om han våkner sååå mye, så trenger sikkert dere også å få sove ut skikkelig en natt. Og det verste er jo at såndre unger gjerne sover hele natten hos besteforeldrene også .....
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Vi er dausliten av all nattevåken ja, men man blir jo vandt til det liksom. Og vi har jo valgt det selv, å få et barn til. Vl jo tro han vil sove rundt etterhvert, men det tar sikkert litt mer tid. En hel natts søvn er som en utopi for meg, har ikke fått på på over 2 år nå siden jeg våkner av ham også om jeg prøver å ligge på et annet rom med ørepropper. Egentlig er det mest det å komme oss ut på noe sammen, alene, som frister. Uten å vite at vi må telle timer til vi må dra igjen. Jaja, det kommer vel andre år når han er større og litt mer fristende å passe. HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Huff, skjønner deg godt jeg! Hvor gamle er svigerforeldrene dine da? Dersom de er gamle og skrøpelige kan jeg på et vis forstå det, men...? Normalt oppegående besteforeldre burde jo kunne tåle en natt med barnebarnet til tross for at han våkner noen ganger i løpet av natta. Men det er jo klart, vil de ikke så vil de ikke. Dere kan jo ikke tvinge dem heller... Men forstår innmari godt at du er skuffa. Hadde blitt veldig skuffa selv, og sikkert grått noen tårer.. Har mannen din forsøkt å prate med dem om dette da, at det er viktig for dere å komme ut en tur og få sove ut? Det er jo kanskje verdt et forsøk?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #5 Skrevet 29. november 2010 Vi har det litt på samme måte, og jeg kommer til å kjøre den kvelden. Er på en måte forpliktet til å være der, for er gift med sjefen, men jeg synes det er helt greit, jeg da. Vi har barnevakt frem til kl 1, og det synes jeg er helt ok, er ikke så mye du går glipp av da egentlig.... Og som edru får du med deg mye moro uansett;)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #6 Skrevet 29. november 2010 Du greier ikke å få foreldrene deres til å samarbeide da? -Svigermor passer 1åringen på kvelden, får han i seng etc. så kan din mor ta over? - Et annet alternativ er å få svigermor til å passe mini på hotellet, legge han der, og sitte der noen timer? Om det er noen trøst måtte vi ha mini selv på bryllupsnatta vår, for min manns ekstremt "stakkars meg" søster MÅTTE ha barnevakt til sin gutt. Om mamma'n spør bare hvor høyt hun skal hoppe når svigerinna mi sier hopp. - Pappa er sjuk og tåler ikke å ikke få nattesøvnen sin.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #7 Skrevet 29. november 2010 De er begge i full jobb og ganske unge (slutten av 50-årene) til besteforeldre å være. De er virkelig skjønne mennesker ellers altså, så føles litt galt å klage på dem, men ble bare lei meg nå. De stiller en del opp på andre ting, f.eks økonomisk fordi de har ba med penger, og kan godt passe de store barna i ny og ne om vi ber pent. Så pga dette vil ikke mannen snakke med dem, for han mener de stiller opp mer enn nok som det er og at da skal man ikke mase. Er jo enig i det egentlig, men akkurat denne var litt sur. Det er utrolig sjeldent vi blir invitert på noe slikt sammen, og vi har aldri bedt dem om å passe minstegutten vår før heller, så hadde liksom håpet at det skulle være greit for bare en natt. Takk for forståelsesfulle svar, det varmer. Får bare ta meg sammen og ikke falle i noen selvmedlidende grøft, vi er tross alt heldige og priviligerte som har tre så flotte barn. Så får festligheter og en god natts søvn heller komme siden. HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #8 Skrevet 29. november 2010 Mamma kan ikke ta over, for hun kan ikke løfte ham opp. Eller hun kan i krise, men bør unngå det. Svigermor vil nok ikke på hotell kjenner jeg henne rett, men det er helt greit. Var jo litt det å slippe nattevåken en natt som fristet, kunne slappe helt av sammen. Uff, det med bryllupsnatten var jo helt på tryne da, snakk om å prioritere helt rart. Den der var skikkelig på kanten... HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #9 Skrevet 29. november 2010 Du har jo sikkert tenkt på det selv, men dere kjenner ikke en tenåring (16 eller eldre) som kan sove over hos dere og passe minsten da? Evt. får svigers til å avløse henne på morgenen/formiddagen - og selv ta sikte på å dra fra hotellet rett etter frokost? Hadde jo løst dilemmaet. Evt. en venninne av deg. I nøden er det lov til å spørre vennene sine ) Og litt "nød" er det jo om en går glipp av en engangssjanse som betalt hotellovernatting... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #10 Skrevet 29. november 2010 Jeg forstår at du er skuffet over svigerfamilien, HI. En natt burde de kunne avse. Er jo bare for dem og legge seg litt tidligere natten etter og ta igjen søvnen. Synd de ikke ser at dere trenger litt partid og kan unne dere det
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #11 Skrevet 29. november 2010 Altså, er jo ikke skuffet over svigerfamlien i seg selv, bare akkurat dette. Tenker også slik som dere, det er en eneste natt for dem, kun en. De kan ta det igjen neste natt og alle andre netter. Vi kjenner ikke noen andre jeg vil ha overnattende i huset, ellers hadde det løst seg. Vennene våres har selv barn og mange skal også selv på julebord den helgen, så ingen som jeg føler for å spørre. Blir nok til at en av oss kjører, det føles kjipt, men det er jo bedre enn ingenting. HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #12 Skrevet 29. november 2010 Huff!! Hadde blitt litt lei meg jeg! Vet at vi setter barna til verden selv altså,men ALLE har litt behov for og bare være kjærester også. Dere har ingen venner som kan ofre seg for ei natt da?Eller at svigers tar de største og at mamman din bor hos dere den natta og får hjelp av ei venninne av deg fram til leggetid? Ikke lett når det blir sånn!! Håper noe ordner seg for dere. Har 3 unger selv,så vet hvordan det er:) Minstemann har akkurat begynt og sove hele natta nå,og dete r som en drøm. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå