laracroft Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Som de fleste vet har jeg en veldig krevende og sjalu svigermor, som gjør alt hun kan for å være uenige med meg/oss, slik at hun får markert seg. Nå er det slik at jeg og mannen har kommet veldig godt igang med å sette grenser og vi ønsker jo minst mulig kontakt med henne for å bevare livskvaliteten, og vi forklarer minst mulig, bare sier at vi ikke kan. MEN, hun er av den oppfatning at vi ikke kan velge selv, og nå er hun veldig pågående. Hun kommer med nye datoer stadig vekk nå, og det virker som hun gjør dette, nettopp fordi vi har så sterke grenser. Altså gir det en motsatt effekt. Men for oss er det viktig å stå på vårt, ikke la oss vippe av pinnen. Trenger noen råd for å få henne til å slutte å terrorisere oss med nye meldinger og datoer. Og hver gang vi svarer nei så svarer hun ikke tilbake, det er en hersketeknikk hun har. Må bare få med at sist vi var der i oktober, så benyttet hun anledningen til å rakke ned på meg. Hun får et kick av å markere seg overfor meg rett og slett, hun er avhengig av det.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Overse overse overse Tenk på det slik hver gang hun sender en ny medling bruker hun penger , penger som hun kaster ut vinduet. Bare ignorer meldinger fra henne og om ho ikke gir seg så er det ihvertfall henne det koster noe og ikke dere.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Jeg forstår deg veldig godt. Hadda litt det samme med in sviger i begynnelsen. Hun ville bestemme når hun kommer, når hun går osv videre. Men siden minn mann har en veldig god forhold med moren sinn så er ikke så veldig glad å si til henne nei, Har strevet mye med det, men med tiden så han forstod og nå begynner å tenke annerledes. Om svigemoren din forstsetter å kontrolere å være uhøflig mot deg, så gi henne en klar beskjed fra dere begge to. Hun er ikke velkommen i deres hjem å besøkene er ikke aktuelt så lenge hun ikke forandrer sin holdning. Etter denne beskjede hun kommer forandre seg litt. Men dere må stå fast på hva dere sire til svigers. Om sigers ønsker en god kontakt med dere og barnebarn, må hun være imøtekommende med foreldre, ellers funker det ikke. Det trenger ikke å like den personen men må være høflig med hverandre, barnet observerer alt. Til slutt barnet kommer ikke like bestemor på grunn at moren er lei seg når bestemor er uhøflig. Det har jeg sett lignende og bestemoren var en taper.
laracroft Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2010 Takker og bukker for svarene. Jeg har ignorert før og ikke svart henne, men da tror hun at "den som tier samtykker" eller noe i den stilen, og tar det som et ja; hehe, kan ikke være enkelt å være slik, sosiale antenner mangler hun helt. Det hun maser om er at vi skal komme til henne, ingenting annet er interessant for henne. Og nå har hun plutselig bestemt seg for at hun skal se oss ofte igjen....Hun tror jo fremdeles at det er hun som kan justere dette etter hennes ego og behov. Ja nettopp, vi har sagt til henne at det ikke funker mellom oss og henne, og at hun er motarbeidende hele veien, og da må vi heller skåne barna enn å involvere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå