Gå til innhold

Veier jeg mye i forhold til størrelsen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er rundt 172-173 cm, og bruker str 36/28 i de fleste bukser. I noen merker som er små i str må jeg opp i str 38/29. Overdeler er litt avhengig av hvor stor de er oventil da jeg er litt stor her, så må ofte opp i str 38 uansett der selv om str 36 passer best ellers. Da sitter klærene pent på meg, klemmer ikke noen steder og har ikke noe som velter over bukselinningen.

Har ei venninne som er omtrent like høy som meg, og som bruker samme klesstørrelse. I går snakket vi sammen og kom inn på vekt fordi jeg avslo sjokolade som hun tilbød fordi jeg sa at jeg ville ned et par kilo. Vennenninen min lurte på hvorfor det, fordi hun mente jeg var jo så slank og fin. Jeg sa at jeg gjerne ville under 65 kilo i hvertfall. Da så hun helt sjokkert ut og lurte på om jeg ikke alt var det, for hun veide visst bare 60 kilo, og vi ser jo like store ut og bruker samme størrelse i klær. Men jeg veier 66,5-67 kilo jeg. Er det mye i forhold til høyden og klesstørrelsen min? Jeg vet at det ikke er mye som i at jeg er feit, for det er jeg ikke, men i forhold til størrelsen jeg bruker. Eller er det hun som er lett i forhold til størrelsen sin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er kanskje i forskjellig ende av vektskalaen når det gjelder å bruke samme klesstørrelse. Men du har kanskje litt mer muskler enn henne som gjør at kroppen er strammere og gir høyere vekt, men ikke vises utenpå klærne. Jeg syns det er sært å vill gå ned i vekt om det kun er pga. tallet. Når kroppen din er slank og fin så er det vel ingen vits å gå ned i vekt, vekta står ikke tatovert i panna på deg.

Skrevet

Jeg vet det, men jeg har gått ned ganske mye, og dette har hele tiden vært målet mitt. Altså 65 kg. Jeg er veldig målrettet av meg, så "må" liksom bare klare det før jeg gir meg og stabiliserer vekten rundt der.

Kan kanskje stemme det med muskler. Venninnen min trener ikke, jeg trener relativt mye.

HI

Skrevet

Kjære vene da??

Vi har forskjellig tyngde i skjelettet! Dessverre kan du ikke slanke bort skjelettet ditt. Det er og en mulighet for at du har muskler i kroppen. Muskler veier mer enn fett. Det positive med å ha muskler er at du klarer å stå oppreist på dine 173 cm. Det gjør og at du slipper cellulitter og at kroppen din ser bra ut.

Jeg vil tro du ser helt perfekt ut og om jeg var deg ville jeg jublet med mine 173 og 67 kg. :)

Du må ikek sammenlikne vekten din med andres, det er forskjell i benbygning. De færreste av oss kan bruke 36 i buksestørrelse. Du er heldig om du har en kropp som du beskriver.

Jeg var på dykkerkurs for noen år siden. Jeg måtte ha strips rundt håndleddene på tørrdrakten for at det ikke skulle sive vann inn rundt de tynne håndleddene mine. Allikevel måtte jeg ha kun 6 kg bly i beltet, mot ca 12 kg som er mest vanlig, på grunn av min ekstremt tunge benbygning. Jeg er ikke grovt bygget i det hele tatt, men jeg har tung benbygning allikevel. Instruktørene sa det var veldig spesielt og at de ikek hadde opplevd det tidligere. Vi brukte en hel dag bare på å tilpasse blymengden, jeg sank til bunns hele tiden:)

Samme hvor mye jeg trener ( 4 dager i uka) og spiser sunt kommer jeg ALDRI under 61 kg. Hvis jeg kommer så langt ned går jeg alltid opp igjen til 63-64 og der har jeg ligget de siste 10 årene. Jeg spiser grove knekkerbrød, frukt og sjelden/aldri godteri. Kroppen min er tydeligvis slik og det er lite jeg får gjort. Jeg er 165 høy.

Sånn er det bare:)

Skrevet

Hvis det er noen trøst, så brukte jeg stort sett str 40 (iblant kunne jeg få på meg 38) da jeg var 65-66 kg. Og jeg er 1,70 høy.

Så ja - det kan være stor variasjon i vekt, selv om man bruker samme klesstørrelse og er like høye..

Skrevet

Takker for svar. Ble litt klokere nå.

Joda, jeg synes selv jeg har fått en ganske fin figur etterhvert, men fortatt bitte litt jeg liksom vil ha bort da. Ikke mye i det hele tatt, men det siste som plager meg. Før sommeren brukte jeg str 42-44 i klær, så er ganske deilig å smette inn i str 36/38 nå.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...