Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10019706 Er helt enig i at alle skulle fått en ul i uke 12 for å se om alt er som det skal med fosteret .
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Jeg har gjennomført mine svangerskap i England, der får alle tilbud om ultralyd i uke 12 og en ultralyd i uke 20, samt at de tar blodprøver om sannsynlighet for ulike misdannelser rundt uke 12-15, tror jeg det var. Kommer man over en viss score på disse prøvene samt uke 12 ultralyden tilbys fostervanssprøve. Enkelte av de tingene de ser etter er misdannelser som medfører store smerter som ikke kan lindres hos barnet. Det er ikke bare downs syndrom, og barn som vokser opp og ellers hadde hatt det fint. Mange av misdannelsene er temmelig alvorlige og temmelig groteske greier. Andre misdannelser fører til at fosteret ikke ville ha overlevd svangerskapet, eller første leveår. Jeg synest det er helt greit at man finner ut av disse tingene så tidlig som mulig, og ikke drøyer det til barna skal måtte fødes normalt, noe som er en enorm på kjenning for mor, og sikkert også resten av familien.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Se på USA, der er første UL i uke 10-12, er jo da de ser best på nakken om det er tegn på feil hos fosteret.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Jeg hadde nok uansett bekymret meg mer for alle de andre abortene som utføres hvert år. Aborter som er resultat av "det passer ikke nå", bf presser på og vil ikke bli far enda osv.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #5 Skrevet 29. november 2010 Ja og "det passer ikke nå"-abortene blir jo som regel bestemt før noen som helst ultralyd er aktuelt. JA til tidlig ultralyd. DET er kvinnesak det. En rettighet burde det være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå