Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Er gravid med bare noen uker til fødsel. Enkelte dager er jeg så lykkelig, og gleder meg sånn til babyen bli født. Men så kommer det alltid minst én dag i uka hvor jeg ikke orker tanken på å bli mamma. Jeg vil ikke ha babyen, klarer ikke se på klærne, senga etc, og jeg orker ikke tanken på at jeg er gravid. Klarer bare ligge i senga. Føler meg utslitt, og har den verste skyldfølelsen. Hvorfor klarer jeg ikke føle glede, og være glad i den lille. Hvorfor vil jeg ikke ha noe med babyen å gjøre. Er så sint inni meg. Gråter hele tiden. Blir kvalm av meg selv. Jeg vil så gjerne være glad, men klarer ikke. Matlysten er nesten borte og føler jeg har kommet til et punkt der jeg ikke orker mer..
Gjest ->>- Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Det du beskriver høres ut som en form for eller opptakten til en depresjon. Snakk med legen din eller jordmor om det. Det er slett ikke uvanlig og det finnes gode behandlingsformer.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Hadde selv slike opp og nedturer, jeg ble forlatt av bf når jeg fant ut jeg var gravid. Så det hadde nok mye med saken å gjøre der for min del. Men det kom seg når barnet kom da, vi har alle våre oppturer og nedturer Det er nok veldi normalt å ha blanna følelser for barnet, hvertfall vis du er førstegangs gravid? Man er redd og usikker, har mange forventninger og ting blir ikke alltid slik vi håpet og trodde. Men det man kan gjøre er å prøve få det beste utav situasjonen og kjenner du at du får depresjoner så søk hjelp! Jeg har samtale med en dame en gang i uka, jeg ble veldi deppa pga mye som skjedde med bf osv. Og det medførte at jeg ikke klarte glede meg over å leke med barnet mitt, jeg er veldi gla i h*n men jeg klarte ikke finne gleden i å gjøre ting sammen. Er mye bedre nå og vi har fått et enormt godt bånd vi to, elsker h*n over alt på jorda! Vet ikke om dette hjalp deg jeg men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå