Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Altså at han finner frem klærne til barna, lager musefletter i håret på barna, er flink til å ta ut av vaskemaskinen/sortere etter farger , vaske ull i milo osv...? IKKE min.. Men han er flink til å leke med barna, og ellers pratisk anlagt for det meste.. Jeg er veldig hønemor da..hvis mannen skal levere i barnehagen så er jeg nesten redd for at barna ikke er velstelte, men de er jo det da..men ikke med fletter i håret og matchende klær..så jeg velger ut alt av klær. Er det unormalt?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Han er flinkere. Jeg er Frk.Kaos, han er Mr.Logistikk
Tante Blås Squaw Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Hva er normalt - og hvem setter i så fall standarden for det? ;o) Husets herre hadde klart seg helt fint uten min hjelp - med unntak av hårfletting ;o)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Er vel ingenting som er normalt, jeg bare lurte..hvorfor kvinner kanskje er flinkere til visse praktiske ting noen ganger:) Min samboer er verdens beste far og flinkere til å leke med barna enn meg. Er vel jeg som er litt overhysterisk på at barna skal se veldig velstelte ut alltid. Han vasker de jo og tar på rene klær, men jeg har øyet for detaljer..hehe HI
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Han er faktisk mye flinkere enn meg, og mer nøye enn meg. Jeg er mannen med ti tommeltotter og han den kvinnelige handymannen. Han gjør alt fra å snekre, mekke, vaske, lage deilig middag, stelle med barna, lage brettekanter på klærne, stryke bunadskjorta mi og alle andre skjorter. Jeg stryker aldri skjortene godt nok ifølge han. Han er til og med den som av og til sørger for at vi har friske blomster i huset og passer på at de har det bra. Alle blomstene jeg liksom skal ta vare på, de dør bare. Jeg vet jeg er heldig, og han kanskje er litt uheldig... Mulig jeg er flinkere til å pakke stellebag og sørge for at barna har det de trenger når de skal noesteds. For meg fungerer bare skippertaksmetoden når det kommer til husarbeid. Får jeg ikke tid til å rundvaske, så lar jeg heller være å gjøre noe som helst. Men har innsett at det går ikke an med barn i hus, så litt har jeg skjerpet meg.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 haha 23.30.. ser for meg en mann med forkle og strykebrettet jeg nå syns jeg ser mannen min stelle med rosene mine..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 Her er vi like flinke begge to. Men ingen av oss er såpass petimeter at vi synes klærne må matche altså..Det er BARN det er snakk om, eller hva? Synes det blir veldig å overdrive. Vi vasker unga, grer de og kler dem varmt og komfortabelt. Det holdet det...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 Ja er enig med du altså. Min er jo kjempeflink til alt du sier, er bare jeg er litt kresen på det, at håret skal settes opp og flettes..og så kjefter jeg litt på han når han ikke gjør alt på min måte:/ HI
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #9 Skrevet 28. november 2010 Jeg har faktisk noen ganger mistenkt mannen min for å være homofil, men samtidig er han litt for barsk til det også, og han tenner jo seksuelt på meg, så det kan isåfall ikke være noe verre enn at han er bifil Han var den som sa at jenta vår måtte pynte seg mer, og kle på seg kjole. Han finner fine klær som matcher, mens jeg bare kler på henne noe som er behagelig. Jeg er også av den oppfatning av barna ikke trenger å gå i matchende klær, med mindre det er til finere anledninger. Hilsen anno 23:30
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #10 Skrevet 28. november 2010 Hehe..jeg skulle egentlig skrive at "hvis min samboer hadde passet på rosene mine bedre enn meg så hadde jeg mistenkt han for å være homofil, men så ville jeg ikke skrive det i tilfelle du reagerte..hehe.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #11 Skrevet 28. november 2010 Det er han:) Han kan: - lage mat (hjemmelaget fra bunnen av, les: lage brun saus fra bunnen av og bake brød, osv) - vaske hus og klær. - sy (for hånd + symaskin) - snekre - mekke osv... Eneste at vi ikke har barn ennå... Så får se hvem som er flinkest til å lage barn:-P HOHO... Vil ha julegavespire!!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #12 Skrevet 28. november 2010 Jeg har bare innsett at jeg ikke kan lage mat, og dermed trengte en kvinne i mitt liv når det gjelder husarbeid og barnestell vil jeg tro vi er relativt jevngode. På noen områder er jeg kanskje ørlite granne mer "handyman" (selv om jeg er liten, spinkel og blond, hehe), og håndterer gjerne alt fra flyttelass (fordeling av last, feste lasta på tilhengeren med tau eller lastestropper etc.), bil med tilhenger, båt osv. uten å nøle. Men akkurat når det gjelder matlaging er min kjære overlegen med god margin altså! Dreier seg om å utfylle hverandre, tror jeg. Tenk så kjedelig om begge var like flinke til å lage mat, superhandy, flinke med barna, men ikke hadde peiling på klesvask eller musefletter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå