Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Må ærlig innrømme at jeg er redd for å kjøre bil når det er slikt vær som det er på Østlandet i dag. Er så utrolig redd for å få den "skli-følelsel" og høre at ABS`en ikke fungerer. Har hatt lappen siden 97, og ikke vært utsatt for store ulykker, men når snøen kommer blir jeg en pingle. Tror ellers jeg er en ganske god sjåfør. Det er nesten slik at jeg ikke har lyst til å dra på jobb i morgen, fordi jeg vet at jeg må ned noen skikkelig glatte og trafikkerte bakker da. Noen flere som føler det på denne måten når det er snø og glatt?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Ja, jeg er ganske pinglete på vinterføre. Har hatt lappen i 12 år nå og aldri vært i noen ulykke, men likevel. Liker ikke is og slaps i vebanen.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Nei, og det verste jeg vet er sånne som deg! Dvs, hvis du lar bilden stå og tar bussen isteden, liker jeg deg kjempegodt!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Hvorfor er sånne som meg så ille? Er det verre at man kjører litt mer forsiktig enn man gjør når det er tørt føre, dvs litt lavere fart og med litt større rom til bilen foran? Trodde det var verre med de som tok sjanser, trailere som står fast i bakken osv?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 21:58 Hvis det verste du vet er sånne som HI tror jeg du har et problem. Det verste jeg vet er barnemishandling, trist at du ikke er enig...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Du beskrev deg selv som en pinglete sjåfør og min erfaring er at redde sjåfører er dårlige sjåfører. Hvis du gjør alt du beskriver i 2. innlegg, er det ikke noe problem, men det var liksom ikke det du la opp til i HI. Hvis du kjører etter forholdene, er du vel ikke redd - hva er problemet? Redde sjåfører er sånn jeg ser det de som ikke greier å kjøre bil etter forholdene, men som legger inn en masse angstfulle manøreringer når de ikke trives. Dette resulterer aller mest i mye bruk av bremsepedal, noe som ikke er gunstig på glatta.....
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 ja, jeg er redd det føret som er nå, og jeg har vel hatt lappen like lenge som mange av dere er i år tenker jeg. men jeg har vært utfor noen bilulykker, ikke riktig nok på vinterføre, men det er aller verst for meg å kjøre når det er glatt. jeg må kjøre i morra, først til bhg, og så til jobb, men jeg kjører rolig, og det får andre bare akseptere, jeg gidder ikke tøffe meg på glatta....
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 I TRAFIKKEN, da, kjerring! Noen må ta alt bokstavelig og ha resten inn med teskje, sukk.......
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #9 Skrevet 28. november 2010 Og noen bare MÅ slenge dritt og tror at det på en eller annen måte gjør dem bedre enn andre. Det er feil da, kjerring.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #10 Skrevet 28. november 2010 Dere som føler det slik BLIR en trafikkfare!! Slik som hun over meg sier, dere kan fort gjøre farlige og unødige manøvre i stressa situasjoner. Og i trafikken så er dere virkelig det verste som finns, etter de som ikke klarer å holde avstand, men regner nesten med at mange av dere er de samme. Det å kjøre sakte gjør bare at trafikken stopper opp og køene blir lange. Påstar ikke at man skal kjøre villmann på glatta, men å kjøre helt normalt etter forholdene og HA GOD AVSTAND. Farta har ingenting å si i forhold til avstandene mellom bilene. Dere burde heller være redde for bilen som ligger rett bak dere og ikke klarer å stoppe hvis det faktisk skjer noe. Og tenk over din egen avstand til han forran. Og hvis du selv mener du er en pingle på glatt føre, er det rimelig på tryne å kalle seg en god sjåfør, for det er du ikke da, når du blir redd og oppspilt av litt norsk godvær La heller bilen stå og la oss som kan kjøre, kjøre disse dagene. For vi som ikke er redde er ihvertfall ingen trafikkfare, og trygge nok på oss selv at vi takler en litt uheldig situasjon som kan oppstå på glatta!
Gjest Skrevet 28. november 2010 #11 Skrevet 28. november 2010 Huff, jeg liker heller ikke glattføret. Klart det må være lov å mislike det? For meg høres det ut som et sunnhetstegn å grue seg litt til å kjøre i snøføyken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå